چرا بیماران درمان بواسیر با لیزر را انتخاب می کنند.

گلنار جودی

هموروئید یا بواسیر چیست؟

بواسیر به طور کلی به متورم شدن و کشیدگی سیاهرگ ها یا شبکه ای از عروق به نام هموروئید گفته می شود که می تواند موضعی متورمی را در کانال مقعد و یا خارج از آن پدید آورد. عامل اصلی این بیماری وارد شدن فشار بیش از اندازه به مقعد است. این فشار می تواند در اثر هر عاملی ایجاد شود.

علت

عمدتاً این بیماری محصول یبوست مزمن، رابطه جنسی مقعدی، زایمان، بارداری، کهولت سن و یا جابه جایی اشیاء سنگین است، اما هر عامل دیگری نیز می تواند در ایجاد این بیماری نقش داشته باشد.

روش های درمان

بواسیر با راهکارهای مختلفی از جمله رابربند، اسکلروتراپی، جراحی، دارو و ... درمان می شود. اما هیچ یک از این روشها به اندازه لیزر موثر نبوده و نمی تواند بیماری را بدون ایجاد هر نوع عارضه ای می باشد. از آنجایی که این بیماری مشکل بسیاری از افراد جامعه بوده و معمولاً بیماران در انتخاب روش درست تردید دارند، تصمیم گرفتیم در این باره مقاله ای را منتشر کنیم تا شما را با تمام نکات و جزئیات مربوط به این درمان و مزایای آن نسبت به دیگر روشهای آشنا نماییم، پس با ما همراه باشید

عمل جراحی لیزر بواسیر چیست؟

این روش در مطب پزشک انجام شده و چه قبل و چه بعد از عمل نیازی به بستری در بیمارستان ندارد. در واقع عمل جراحی و درمان خونریزی بواسیر (هموروئید) با لیزر بصورت سرپایی است. همچنین قبل از لیزر هموروئید نیاز به مراقبت خاصی نخواهد بود.

برای شروع عمل بیمار به روی شکم دراز کشیده و برای کاهش استرس به بیمار بی حسی تزریق می شود. فرایند عمل در کمتر از یک ساعت انجام شده و پس از آن معمولاً موضع بخیه زده نمی شود. میزان درد و خونریزی بیمار در طی عمل بسیار کم است. پس از انجام لیزر بیمار می تواند به محیط کار یا منزل باز گردد، اما بهتر است رانندگی نکند و یک نفر همراه داشته باشد. دوره نقاهت این درمان کوتاه بوده و معمولاً جای زخم در طی چند روز و به سرعت بهبود می یابد.

اما جراحی بواسیر با لیزر چگونه انجام می شود؟ همان طور که توضیح دادیم، بواسیر متورم شدن سیاهرگ ها و کشیدگی آن است. در صورتی که بیمار نسبت به درمان بی توجه باشد، به تدریج این سیاهرگ دچار افتادگی شده و حتی ممکن است از مقعد نیز خارج شود. در این صورت لازم است این بافت به طور کامل حذف شود. اما در صورتی که بیماری در مراحل ابتدایی باشد، درمان ساده تر انجام میگیرد. به طور کلی دو نوع لیزر و دو روش برای درمان با این روش وجود دارد:

لیزر مادون قرمز

لیزر مادون قرمز یا IRC نوع ضعیف تری از لیزر است که بافت را برش نمی دهد. این نوع لیزر توسط پروب مخصوص بر روی موضع و بر روی رگ بالای هموروئید تابیده می شود. این اشعه موجب انقباض و انبساط رگ شده تا در نهایت مسیر خونرسانی به سیاهرگ قطع شود. در نتیجه این امر بافت بواسیری خشک شده و در طی چند روز از بین می رود.

لیزر CO2

لیزر CO2 از ترکیب گاز CO2 و جریان الکتریکی به دست می آید. این اشعه قدرت مند، می تواند موضع بواسیری را بدون خطر و با کمترین آسیب برش داده و جدا کند و جایگزین مناسبی برای تیغ جراحی باشد. طول پرتوهای لیزر کوتاه بوده و پزشک می تواند به راحتی موضع را مشاهده نماید، در نتیجه احتمال خطا و یا آسیب به نواحی اطراف وجود ندارد.

یکی از خصوصیات لیزر ترمیم همزمان اعصاب و رگ های آسیب دیده با برش موضع است. از طرفی دیگر اشعه لیزر موضع را ضد عفونی کرده و از عفونت پیشگیری می نماید.

مزیت های درمان هموروئید با لیزر

از مزایای درمان بواسیر با لیزر نسبت به دیگر روشها می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • عمل با لیزر بدون احساس درد یا خونریزی انجام میشود.

  • لیزر درمانی سرپایی و سریع و محدودیت های بستری در بیمارستان را ندارد.

  • نیازی به بیهوشی ندارد، در نتیجه مناسب برای بیمارانی است که به هر دلیلی نمی توانند بیهوشی دریافت کنند.

  • این درمان جای زخم های آزار دهنده ای به جای نمیگذارد.

  • لیزر سرعت بهبودی را افزایش می دهد.

  • لیزر به بافت های اطراف به خصوص اسفنکتر آسیبی وارد نکرده و خطراتی مثل بی اختیاری را به همراه ندارد.

  • این درمان روشی قطعی بوده و موجب میشود، برای همیشه از این بیماری آزار دهنده خلاص شوید.

  • در مقایسه با سایرین از هزینه مناسب تری برخوردار است.

مراقبت های بعد از عمل لیزر بواسیر

رعایت مراقبت های بعد از عمل لیزر می تواند به تسریع روند درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری کمک کند. این مراقبت ها به این شرح است:

  • حداقل 30 دقیقه در طول روز ورزش کنید.

  • در صورتی که بعد از عمل دردی را احساس می کنید، می توانید از داروهای مسکن فاقد کدئین استفاده کنید. کدئین خود می تواند عاملی برای یبوست باشد.

  • از زیاد نشستن و به مدت طولانی ایستادن بپرهیزید.

  • در صورتی که بعد از درمان همچنان مبتلا به یبوست هستید، با مشورت پزشک از مکمل های فیبر مثل پسیلیوم استفاده کنید.

  • لازم است هر چند روز یکبار به پزشک مراجعه کنید؛ تا فرایند درمان و بهبودی مورد بررسی قرار گیرد.

  • مصرف داروهای تجویزی پزشک را فراموش نکنید.

  • از زخم خود مراقبت کنید. لباس های تنگ با الیاف مصنوعی نپوشید. از نشستن بر روی سطوح سخت بپرهیزید.

  • وزن خود را کاهش دهید.

  • مصرف الکل و سیگار را قطع کنید.

  • رژیم غذایی بعد از درمان باید ساده باشد، می توانید تا چند روز از غذاهای مایع مانند انواع سوپ های رقیق استفاده کنید.

  • مصرف انواع خوراکی های فیبر دار را در رژیم غذایی خود قرار دهید. خوراکی های دارای فیبر حجم مدفوع را افزایش داده و به درمان یبوست کمک می کنند. برای این منظور باید مصرف انواع میوه ها، سبزیجات و غلات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

  • مصرف غذاهای تند و شور را به حداقل کاهش دهید.

  • مصرف روزانه 8 لیوان آب در طول روز الزامی است.

منبع : https://www.fardanews.com/fa/news/980157/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1
[ بازدید : 119 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

عوارض مشاغل پشت میز نشستن و زندگی بدون تحرک

گلنار جودی

بواسیر یا هموروئید در نتیجه نشستن های طولانی مدت و زور زدن هنگام اجابت مزاج و یبوست ایجاد می شود.

5e5bb996c4a08_2020-03-01_17-03


اگر شغل شما به گونه ای است که چند ساعت در روز می نشینید و در طول روز تحرک کافی ندارید در معرض ابتلا به این عارضه می باشید و خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.

با ورود به دنیای جدید و گذر از دوره سنتی به صنعتی، سبک و شیوه زندگی ما نیز تغییر کرده است. دیگر برای انجام بسیاری از کارها نیازی به رفت و آمد و تحرک داشتن نیست مثلاً در گذشته برای پرداخت قبوض ساعت ها در صف می ایستادند و یا برای تهیه مایحتاج زندگی خود مجبور به رفت و آمد مداوم بودند، اما امروزه تنها در چند دقیقه با نشستن پشت کامپیوتر قبض ها پرداخت می شوند و یا با یک تلفن، وسایل مورد نیاز خود را درب منزل تحویل می گیریم.

از جهتی این تغییرات جنبه مثبت دارند و باعث صرفه جویی در وقت و انرژی ما می شوند ولی از طرفی دیگر تحرک و جنبش و جوش افراد به شدت کاهش پیدا کرده و از آنجایی که نوع خلقت آدمی به گونه است که بهترین حالت برای او راست قامت بودن است، این تغییرات در عصر حاضر باعث شیوع بیماری هایی شده است که به بیماری های نشیمنگاهی معروف است.

یکی از این موارد شغل های پشت میز نشینی است که اکثر افراد شاغل باید 8ساعت پشت میز خود بنشینند و یکی از شرط های اجباری در زندگی کارمندی که می توان گفت به فرهنگ تبدیل شده است، تکان نخوردن از پشت میز و صندلی است و صندلی محور اصلی این مشاغل شده است.
بیماری های نشیمنگاهی تنها یک بخش قضیه است. این نشستن های طولانی در روز باعث می شود سوخت و ساز ما در روز کاهش یابد و این امر چاقی را در پی دارد، هم چنین گردن درد و کوفتگی عضلات، درد کمر و … نیز طرف دیگر قضیه است.

ادامه در خبرفوری


[ بازدید : 118 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

لنگرارتباط بین سرطان رحم و زگیل تناسلی در زنان

گلنار جودی

دهانه رحم به مهبل متصل است و در پایین رحم است.زمانی که سلول های سرطانی به بافت رحم می رسند و آن را درگیر میکنند تبدیل به سرطان می شوند.

در مراحل اولیه این بیماری علائم مشخصی ندارد به همین دلیل به انجام منظم تست های پاپ اسمیر بسیار تاکید شده است تا قبل از نفوذ سلول های سرطانی، تشخیص و درمان به موقع صورت گیرد.

برخی از علائم سرطان دهانه رحم شامل خونریزی نامنظم و ترشحات غیر طبیعی از واژن می باشد.

اچ پی وی عامل سرطان دهانه رحم

ویروس پاپیلوم انسانی HPV یا زگیل تناسلی یک بیماری جنسی بسیار شایع می باشد که معمولا به صورت برجستگی های گوشتی در ناحیه تناسلی ایجاد می شوند. عامل این بیماری ویروس اچ پی وی یا همان پاپیلومای انسانی می باشد. شایع ترین راه انتقال آن رابطه جنسی می باشد.

بیش از 40 تیپ از اچ پی وی از این طریق منتقل می شود اما فقط چند نوع از این ویروس علائمی دارند که مشخص و قابل دیدن است.

این زائده های گوشتی معمولا به رنگ پوست و یا کمی تیره تر از آن هستند و می توانند باعث درد و ناراحتی شوند.

تقریبا تمام افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در زندگی شان حداقل به یک نوع از ویروس اچ پی وی آلوده می شوند.

زگیل تناسلی هم در مردان و هم در زنان ایجاد می شود اما احتمال ابتلا به آن، در مردان بیشتر است.

فقط دو نوع 16 و 18 از این ویروس عامل ایجاد سرطان هایی که با اچ پی وی مرتبط است، می باشند.

با توجه به اینکه زگیل تناسلی زنان احتمال ابتلا آنان به سرطان رحم را افزایش می دهد، خطر بیشتری متوجه آنهاست. بنابراین ما در اینجا به بررسی علائم، تشخیص ، درمان و علت زگیل تناسلی در زنان می پردازیم.

b1


[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بررسی معایب و مزایای استفاده از لیزر در درمان هموروئید

گلنار جودی


معایب و مزایای استفاده از لیزر در درمان هموروئید

بیماری بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoids) نوعی عارضه دردناک مقعدی است که می تواند خونریزی و خارش نیز ایجاد کند. هموروئید ها، بالشتک ها یا شبکه ای از سیاهرگ ها در مقعد هستند. در صورتی که به هر دلیلی این سیاهرگ ها آسیب ببینند، متورم و یا زخمی شوند، این بیماری ایجاد میشود. این هموروئید ها هم داخل کانال مقعد و هم در خارج از آن قرار دارند.

هموروئید عارضه شایعی است، آمار ها نشان داده بیشتر از 3/4 جمعیت دنیا در مقاطع مختلف از زندگی خود دچار این عارضه می شوند. برای شناسایی بیماری بهتر است با پزشک مشورت نمایید اما علائم بیماری شامل درد، خونریزی، خارش، سوزش، لمس توده در خارج مقعد (هموروئید خارجی) و بافت گوشتی بیرون زده از مقعد (هموروئید داخلی) است. در این مقاله قصد داریم، به راهکارهایی برای درمان سریع، قطعی و فوری بواسیر بپردازیم:

درمان قطعی با لیزر

درمان قطعی بواسیر با لیزر روشی قطعی است که در کوتاه ترین زمان ممکن و نیز با هزینه ای مناسب به طور کامل بیماری را برطرف می کند. در این روش اشعه قدرت مند لیزر که از تماس جریان الکتریکی با گاز CO2 به دست می آید. موضع متورم را برش داده و قطع میکند. درمان با این روش دقت بالایی داشته و مانع از آسیب به نواحی اطراف می شود. به علاوه چون بافت هموروئیدی به طور کامل از مقعد خارج می شود، امکان عود مجدد بیماری وجود ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله verywellhealth را مطالعه فرمایید.

نوع دیگری از لیزر وجود دارد که به لیزر مادون قرمز یا IRC معروف است. این نوع لیزر موضع را برش نمی دهد، بلکه با تابش این اشعه سیاهرگ بالای بواسیر برای چند دقیقه منقبض و سپس منبسط شده و جریان گردش خون در آن قطع میشود. در نتیجه بافت بواسیری از بین خواهد رفت.

معایب لیزر درمانی

درمان هموروئید با لیزر عیب یا خطر جدی ندارد و بیماران بدون ایجاد هر گونه مشکلی بهبود پیدا میکنند. خونریزی و درد خفیف تا ده روز بعد از درمان طبیعی است، اما در صورت درگیری با عوارض جدی لازم است با پزشک در این مورد مشورت نمایید.

  • مزیت لیزر درمانی
  • درمان سریع و سرپایی

  • بدون درد یا خونریزی

  • بدون ایجاد عوارض و درمان قطعی

  • مقرون به صرفه

  • بدون ایجاد اسکار و جای زخم آزار دهنده

  • دوره نقاهت کوتاه مدت

  • بدون نیاز به بستری در بیمارستان و تزریق داروهای بیهوشی

  • مناسب برای انواع بواسیر داخلی و خارجی

  • درمانی بی خطر و ایمن

پیشگیری از عود مجدد

  • مصرف فیبر، فیبر در بدن هضم نمی شود، در نتیجه در روده ها تجمع کرده و حجم مدفوع را افزایش می دهد. فیبر در انواع سبزیجات، میوه و غلات یافت می شود.

  • نوشیدن آب، نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز می تواند به درمان یبوست کمک نماید.

  • ورزش، انجام ورزش با بهبود عملکرد روده در درمان یبوست تاثیر گذار است.

  • رعایت بهداشت مقعد و پرهیز از زیاده روی در شستشو

  • اجتناب از دستمال توالت های خشک و زبر

  • پرهیز از زیاد نشستن و ایستادن

  • اجتناب از زور زدن در توالت و تاخیر در اجابت مزاج

منبع

[ بازدید : 174 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بواسیر و درمان سرپایی آن با لیزر

گلنار جودی

ابتلا به بیماری معمولا ترس و نگرانی ایجاد می کند و فرد مبتلا در چنین شرایطی به سختی می تواند برای انتخاب نوع درمان تصمیم گیری کند. انتخاب دکتر متخصص و با تجربه قطعاً در روند درمان بیماری نقش بسزایی دارد و بیمار راحت تر می تواند به تشخیص و نظر پزشک اطمینان کند.

بواسیر چیست و چرا ایجاد می شود؟

هموروئید رگهای ملتهب کانال مقعد و اطراف آن هستند که وظیفه خونرسانی به این ناحیه را به عهده دارند. زمانیکه این عروق تحت فشار قرار بگیرند و دچار آسیب شوند، فرد به بواسیر مبتلا شده است. بواسیر باعث ایجاد بالشتک ها و برآمدگی هایی در داخل یا خارج مقعد می شود که در زمان ایجاد فشار، دچار خونریزی می شوند.

بیماری بواسیر یا هموروئید در هر فرد علائم مختلفی ایجاد می کند و نشانه های آن یکسان نیست. البته معمولا هموروئید داخلی بدون علائم است و نشانه بارز آن خونریزی در هنگام حرکات روده ای است. احساس درد زیاد به خصوص در زمان نشستن، خارش و سوزش، بیرون زدگی در اطراف مقعد و خونریزی هنگام دفع مدفوع، در بواسیر خارجی بیشتر مشاهده می شود و این نوع هموروئید برای بیمار آزاردهنده تر است.

از دلایلی که منجر به هموروئید می شود می توان به بی تحرکی و نشستن به مدت طولانی، اسهال یا یبوست مزمن، چاقی، ژنتیک، زایمان و بارداری و… اشاره کرد. این عوامل باعث ایجاد فشار بیش از اندازه در ناحیه رکتوم و در نهایت بواسیر می شوند. با رعایت نکات ساده ای می توان از ابتلا به این عارضه و یا عود مجدد بیماری پیشگیری کرد که بخشی از آنها به شرح زیر است:

ورزش و تحرک: فعالیت فیزیکی با افزایش استقامت بدن در برابر بیماری ها و همچنین کمک به حرکات روده ای می تواند تأثیر خوبی بر کاهش علائم و بهبود هموروئید داشته باشد.

مصرف ملین: استفاده از ملین ها بهتر است طبق دستور پزشک انجام شود و از زیاده روی در مصرف آنها پرهیز شود.

اجتناب از زور زدن: نباید هنگام اجابت مزاج بیش از اندازه زور بزنید، چون این کار باعث افزایش فشار در ناحیه مقعد می شود.

نوشیدن آب و مایعات: یکی از راه های نرم شدن مدفوع، نوشیدن مایعات کافی است.

انجام این کارها بعد از ابتلا به هموروئید هم می تواند به درمان این عارضه کمک کند اما در صورتی که بعد از چند روز با انجام این فعالیت ها بیماری شما رو به بهبودی نرفت، باید یکی از روشهای جراحی یا لیزر بواسیر را برای درمان انتخاب کنید.

برای مشاهده روشهای درمان به اینجا مراجعه کنید



[ بازدید : 122 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بواسیر چه علائمی دارد و چگونه می توان آن را درمان کرد؟

گلنار جودی

شایع ترین علائم بواسیر شامل احساس درد شدید هنگام نشستن، مشاهده خون در مدفوع، خارش، سوزش و درد در ناحیه نشیمنگاه است، که گاهی بسیار آزاردهنده بوده و حتی روند زندگی عادی فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار میدهد. هموروئید می تواند در ابتدای رکتوم نمایان شود که در این صورت به آن بواسیر داخلی می گویند. این نوع هموروئید به دلیل قرار گرفتن در داخل کانال مقعد علائم خاصی به همراه ندارد و شاخص ترین نشانه آن خونریزی است. حتی ممکن است مدت طولانی به این عارضه مبتلا باشید، اما از وجود آن بی اطلاع باشید. هموروئید داخلی دارای چهار درجه مختلف است:

منبع سایت خردادنیوز


درجه 1: بالشتک های هموروئید داخل مقعد بدون پرولاپس

درجه 2: بالشتکهای پرولاپس شده که بصورت خود به خود رفع می شوند.

درجه 3: پرولاپس و بیرون زدگی بواسیر که برای برگشت به حالت اولیه نیاز به فشار دست دارد.

درجه 4: پرولاپس در این درجه از هموروئید از مقعد خارج شده و حتی با فشار نیز به داخل باز نمی گردد. معمولاً این نوع هموروئید نیاز به اقدامات اورژانسی دارد.

ممکن است این بیماری در خارج از مقعد و بر روی دریچه آن، ظاهر شود که در این صورت بواسیر خارجی نام می گیرد. این بیماری می تواند علائم شدیدتری را نسبت به نوع داخلی آن ایجاد کند که علت آن را می توان، حسگرهای عصبی بیشتر و حساسیت ناحیه مقعد عنوان کرد. از همین بابت بیماران مبتلا به بواسیر خارجی، بیشتر به دنبال روش های درمان سریع و فوری بواسیر یا هموروئید هستند. هموروئید خونی هم نوع دیگری از این عارضه است که به دلیل ایجاد خونریزی شدید، نیاز به درمان سریع و فوری دارد.

ناگفته نماند که نشانه هایی مثل خونریزی را نمی توان صرفا به هموروئید نسبت داد و ممکن است علت آن بیماری های جدی تری مثل سرطان روده یا مقعد باشد و تنها راه رد این احتمالات انجام معاینات و آزمایشات پزشکی است.

درمان سریع بواسیر خارجی و داخلی بدون جراحی

اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، می توان با استفاده از روشهای خانگی و دارویی آن را درمان کرد. البته این روش ها موقتی هستند و ممکن است برای مدتی کوتاه بیماری را بهبود ببخشند. حدود یک هفته از زمان شروع این نوع درمان زمان لازم است تا علائم بیماری بررسی شود و اگر بهبودی در بیماری حاصل نشده بود، باید از روشهای پزشکی برای درمان قطعی بواسیر استفاده کرد. در ادامه موثرترین روشهای برای درمان سریع بواسیر بدون جراحی را بررسی می کنیم:

تغییر در رژیم غذایی: مصرف کافی فیبر در کنار نوشیدن مایعات کافی به خصوص آب با نرم کردن مدفوع و رفع یبوست می توانند به درمان این بیماری کمک کنند.

حمام سیتز: به افراد مبتلا به هموروئید توصیه می شود، هر روز به مدت 20 دقیقه در وان آب گرم بنشینند. این کار با افزایش خونرسانی به ناحیه درگیر با بیماری، می تواند تاثیر بسزایی در درمان آن داشته باشد.

کمپرس یخ: قرار دادن کمپرس سرد روی هموروئید با ایجاد انقباض در رگها، به کاهش التهاب و بهبود این عارضه کمک می کند.

استفاده از دارو: مصرف قرص و داروهای مسکن و آنتی بیوتیک می تواند به کاهش علائم این بیماری مانند درد و التهاب کمک کند. داروهایی مثل پماد ها و شیاف های آنتی هموروئید هم یکی دیگر از روش های درمان فوری درد بواسیر محسوب می شود.

اگر چندین بار دچار عود هموروئید شدید و یا بیماری شما به قدری پیشرفت کرده که به سادگی قابل درمان نیست، باید از روش های تهاجمی تری نظیر رابربند، لیزر و ... برای درمان سریع بواسیر یا هموروئید خارجی استفاده کنید. مهمترین روشهای درمان این بیماری به این شرح است:

اسکلروتراپی هموروئید: درمان سریع بواسیر خارجی به روش اسکلروتراپی باعث کاهش سریع التهاب و سایر علائم بیماری می شود. این روش در واقع تزریق یک ماده مخصوص در عروق بواسیری و زیر بالشتک های آسیب دیده است که با ایجاد چسبندگی در آنها و توقف گردش خون در آن به کوچک شدن و برطرف شدن این زائده کمک زیادی می کند.

رابربند: رابربند و یا بستن کش لاستیکی تنها برای هموروئید داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و در طی آن جریان خونرسانی به بافت یا زائده ایجاد شده را قطع می کنند. برای این کار توسط وسیله ای مخصوص یک کش لاستیکی به دور پایه بواسیر بسته می شود، بعد از چند روز زائده بواسیری کوچک شده و در نهایت از بین می رود. این روش با درد زیادی همراه است و احتمال عود مجدد در آن بالا است.

لیزر: بی شک بهترین روشهای درمان سریع هموروئید خارجی و داخلی لیزر درمانی است که مورد توجه و استقبال بیماران نیز قرار گرفته است. در این روش برای از بین بردن زائده از لیزر برای برش آن استفاده می کنند. این روش مزایای فراوانی دارد، که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

لیزر هموروئید بدون نیاز به بیهوشی و در مطب پزشک انجام می شود.

این درمان سریع بوده و به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد.

احتمال بازگشت و عود بیماری در روش لیزر بسیار پایین است.

بیمار هیچگونه درد و خونریزی در زمان جراحی را احساس نمی کند.

لیزر عوارضی را برای بیمار به دنبال ندارد.

نیاز به بستری در بیمارستان و یا گذراندن دوران نقاهت طولانی نیست.



[ بازدید : 133 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پیشگیری از سرطان رحم و ویروس HPV با واکسن گارداسیل

گلنار جودی

واکسن گارداسیل یا hpv که با نام واکسن زگیل تناسلی هم شناخته می شود، به عنوان اولین دارو برای پیشگیری از ابتلا به چندین نوع ویروس hpv ساخته شد. ویروس hpv یا پاپیلومای انسانی در واقع نوعی عفونت ویروسی است که از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. البته ویروس پاپیلوم انسانی حدوداً 100 نوع مختلف دارد که زگیل تناسلی یکی از انواع کم خطر آن به شمار می رود. نوع پرخطر این ویروس می تواند منجر به بروز بیماری هایی مثل سرطان شود.

واکسن گارداسیل می تواند از ابتلا به برخی از گونه های hpv که با برقراری روابط جنسی ایجاد می شود پیشگیری کند. این دارو بدن را در برابر نوع 6، 11، 16 و 18 ویروس hpv محافظت می کند. همچنین از ابتلا به بیماری های زگیل تناسلی ، زگیل مقعد، سرطان آلت تناسلی یا واژن و انواع سرطان دهانه رحم پیشگیری می کند. گارداسیل توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده یا همان FDA تایید شده و برای دختران و پسران قابل استفاده است.

بنابراین توصیه می شود که دریافت این دارو برای زنان و مردان تا قبل از سنین نوجوانی و شروع فعالیت های جنسی انجام شود. بهترین زمان برای تزریق واکسن گارداسیل سن 9 تا 26 سالگی می باشد اما امکان تزریق آن در سنین بالاتر هم وجود دارد، با این تفاوت که این دارو در سنین بالاتر مصونیت های کمتری ایجاد می کند. واکسن hpv هیچگونه اثر درمانی برای افراد مبتلا به این ویروس نخواهد داشت اما با تزریق آن می توانید از ابتلا به انواع دیگر hpv جلوگیری کنید.

پیشگیری از سرطان رحم و ویروس HPV با واکسن گارداسیل

منبع: https://www.seratnews.com/fa/news/493669/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%AD%D9%85-%D9%88-%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-hpv-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86-%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%84


[ بازدید : 109 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

هموروئید یا بواسیر خونی را بسیار جدی بگیرید

گلنار جودی

بواسیر یا هموروئید همان رگهای خونی راست روده می باشد که می تواند باعث خارش و خونریزی شود. هموروئید می تواند هم داخل انتهای روده یا همان رکتوم (نوع داخلی) و هم دیواره بیرونی مقعد (نوع خارجی) ایجاد شود.

خونریزی بدون درد هنگام اجابت مزاج، یکی از علائم شایع بواسیر می باشد. این خون معمولا به رنگ قرمز روشن داخل مدفوع و بر روی کاسه توالت و یا دستمال توالت دیده می شود.

بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری تا موقعی که عود نکند و خونریزی نداشته باشد اصلا نمی دانند که به این بیماری مبتلا شده اند.

طبق آماری که از انجمن جراحان روده بزرگ آمریکا منتشر شده، حدود ۵ درصد از افرادی که بواسیر دارند، علائمی مانند خونریزی را هم تجربه می کنند.

هموروئید خونی از انواع شایع و خطرناک این بیماری می باشد که به غیر از درد و سایر مشکلات، کم خونی را هم برای فرد به همراه دارد.

ادامه این مقاله را در سایت روزیاتو بخوانید



[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

روشهای درمان بواسیر یا هموروئید خارجی

گلنار جودی

شاید با مشاهده توده ای در اطراف مقعد دچار استرس و نگرانی شده اید، این توده های متورم که بر روی دریچه مقعدی تشکیل می شوند، تحت عنوان بیماری هموروئید بواسیر خارجی شناخته میشود و جای نگرانی ندارد، زیرا که قابل درمان است.

بیماری هموروئید یا بواسیر خارجی به واریسی شدن یا گشاد شدن عروق مقعدی در بیرون از مقعد و بر روی دریچه آن گفته می شود. همچنین ممکن است این بیماری بر روی سیاهرگ های داخل کانال مقعد اثر بگذارد و از نوعی داخلی باشد.

از علائم بواسیر خارجی می توانیم به درد شدید، خونریزی از مقعد (یا خون در مدفوع)، لمس توده ای برآمده بر روی دریچه مقعد، خارش و سوزش اشاره کنیم. برای درمان این بیماری راهکارهای مختلفی وجود دارد. ولی از آنجایی که درمان بواسیر خارجی یا هموروئید بیرون زده بدون جراحی طرفداران بیشتری دارد، به شرح بیشتر این روش های درمان می پردازیم:

لیزر بواسیر

درمان بواسیر خارجی با لیزر روش پزشکی غیر جراحی با حداقل تهاجمی است که به عنوان بهترین گزینه موثر و سریع درمان این بیماری شناخته می شود. در این روش با تابش لیزر بر روی بافت درمان بیماری انجام می شود.

در این درمان اشعه لیزر توده متورم هموروئید را برش داده و جدا می کند. این درمان دقت بالایی داشته و احتمال آسیب به بافت های اطراف وجود ندارد. همچنین این درمان موجب می شود، بافت هموروئیدی بیشتری از مقعد جدا شود و درمان به بهترین نحو ممکن انجام شود.

در درمان بواسیر با لیزر از نور مادون قرمز، لیزر یا جریان الکتریکی با همان کارایی استفاده می شود. انعقاد مادون قرمز سرپایی و در مطب پزشک انجام می شود. برای انجام عمل جراحی لیزر بواسیر که معمولاً فقط چند دقیقه طول می کشد، می توان آرام بخش ملایم استفاده نمود. از مزایای بارز این درمان نسبت به روشهای جراحی می توانیم از این موارد یاد کنیم:

  • لیزر درمان سرپایی و سریع

  • بدون نیاز به تزریق بیهوشی

  • هزینه مناسب تر

  • بدون احساس درد

  • کاهش چشمگیر مقدار خونریزی

  • بدون نیاز به پانسمان

  • بدون احتمال عفونت

  • درمان قطعی بدون خطر عود مجدد

  • اسکار کمتر

  • ترمیم سریع زخم، کاهش دوره نقاهت

  • ایمن و بدون خطر

  • بدون خطر آسیب به بافت ها و بروز بی اختیاری

درمان لیزری روشی قطعی شناخته می شود، که آمارها از موفقیت 98% آن خبر می دهند اما این درمان در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که خود بیمار نیز برای درمان تلاش کند و روشهای پیشگیری از بیماری را رعایت نماید. زیرا در غیر این صورت امکان عود مجدد به سادگی فراهم می شود.

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی از روشهای پرکاربرد برای درمان انواع مشکلات مربوط به واریس است. در این روش از تزریق دارویی مخصوص برای از بین بردن واریس ها استفاده می شود، تا جریان خون رسانی به آنها به طور کامل قطع شود. برای درمان به روش اسکلروتراپی ماده ای به نام اسکلروزان که از ترکیب فنل در روغن زیتون به دست می آید، را به عروق متورم تزریق می کنند. پس از مدتی این ماده در سیاهرگ مورد نظر چسبندگی ایجاد کرده و با تورم دیواره آن، گردش خون به طور کامل قطع میشود، در نتیجه پس از چند روز سیاهرگ خشک شده و از بین می رود.

مزیت درمان با اسکلروتراپی شامل سرعت بخشیدن به درمان، بدون احساس درد یا خونریزی، هزینه مناسب، نتیجه گیری سریع و بدون آسیب است. اما این روش برای درمان تمامی هموروئید های خارجی مناسب نیست، از طرفی قطعی نبودن درمان و عوارضی که ایجاد میشود، محبوبیت استفاده از آن را تحت تاثیر قرار داده است. در برخی موارد تزریق باعث تغییر رنگ پوست، درد در موضع تزریق، سردرد و تجمع لخته خون می گردد. البته این عوارض موقتی هستند و پس از طی چند روز ناپدید می شوند.

مراقبت های بعد از درمان

  • مصرف 25 گرم یا 30 گرم فیبر در روز، مصرف انواع میوه ها، سبزیجات

  • نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز

  • رعایت بهداشت مقعد

  • مراقبت از زخم و استفاده از بالش های نرم دوناتی شکل برای نشستن

  • ورزش منظم حداقل 30 دقیقه در روز

  • پرهیز از نشستن برای مدت طولانی

  • پرهیز از تاخیر در اجابت مزاج

  • اجتناب از دستمال توالتهای معطر

  • ترک سیگار و نوشیدن الکل

  • مصرف ملین در صورت یبوست مداوم

  • اجتناب از ایستادن و نشستن به مدت طولانی

  • کاهش وزن

  • اجتناب از جا به جایی اشیاء سنگین

لینک مطلب (https://faradeed.ir/fa/news/77097/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF-%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C%C2%A0)
[ بازدید : 108 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بررسی عوارض،مزایا و هزینه درمان بواسیر با لیزر

گلنار جودی

بواسیر یا هموروئید یک مشکل بسیار شایع است که تقریباً سه نفر از هر چهار نفر در طول زندگی خود به آن مبتلا می شوند. بواسیرها رگ هایی در ناحیه مقعد هستند که تحت فشار قرار گرفته و متورم یا ملتهب شده اند. آنها به راحتی و به دلیل قرار گرفتن در موضعی حساس مستعد خونریزی، خارش و عفونت هستند. درمان لیزری یک روش پزشکی غیر جراحی با حداقل تهاجم است که برای درمان بواسیر استفاده می شود.

با توجه به اینکه عروق آسیب دیده در مقعد قرار دارند و یا خارج از آن، بواسیر به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود. هموروئید های داخلی در صورت پیشرفت ممکن است دچار پرولاپس یا افتادگی شوند. برای درمان بیماری می بایست این سیاهرگ آسیب دیده قطع شده و یا اینکه جریان خونرسانی به آن به طور کامل قطع شود. به همین جهت از دو لیزر مختلف برای درمان بیماری استفاده می شود.

  • لیزر مادون قرمز یا IRC : این لیزر مختص بواسیر های درجه یک و دو ساخته شده است. اساس کار این نوع لیزر قطع جریان خونرسانی به بافت آسیب دیده از طریق انقباض و انبساط است.
  • لیزر CO2 : این لیزر جهت درمان هموروئید های پیشرفته و پرولاپس شده به کار می رود. در این درمان بافت آسیب دیده با استفاده از نیروی لیزر و با کمترین میزان آسیب برش داده می شود. برای این درمانبا استفاده از جریان الکتریکی گاز CO2 باردار شده و پرتویی ایجاد می شود. این پرتوی قدرت مند، موضع مورد نظر را دقت بالا برش می دهد.

دستگاه لیزر ایمن و به شدت دقیق است. بگونه ای که احتمال خطا و آسیب نواحی اطراف را به حداقل کاهش می دهد. البته در نظر داشته باشید این مورد با مهارت پزشک نیز در ارتباط است. این درمان همزمان با برش بافت ناحیه آسیب دیده موضع اطراف آن را ترمیم می نماید، در نتیجه با بسته شدن ورودی عروق و اعصاب آسیب دیده احتمال آسیب به حداقل کاهش پیدا می کند.

مزایای درمان بواسیر با لیزر

مزایای مختلف این درمان در مقایسه با دیگر روشهای موجب شده، بیماران توجه ویژه ای نسبت به آن داشته باشند و این روش را به دیگر روشهای درمانی نظر جراحی ترجیح بدهند. برخی از مهمترین مزیت های این درمان به این شرح است:

  • بدون احساس درد و یا خونریزی های سنگین
  • درمان سریع در مطب پزشک که جزء درمان های سرپایی محسوب شده و کمتر از یک ساعت به طول می انجامد.
  • بدون نیاز به پانسمان یا تامپون
  • کاهش خطر عفونت به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی لیزر
  • درمان قطعی بدون احتمال بازگشت بیماری
  • کاهش دوره نقاهت پس از درمان حداقل به یک سوم جراحی
  • رفع آسیب های پس از جراحی نظیر به جای ماندن اسکار زخم
  • روشی ایمن
  • دقت بالا و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به مقعد
  • مناسب برای انواع های بواسیر های داخلی و خارجی
  • بدون نیاز به دریافت بیهوشی

عوارض

آمار ها نشان داده بیماران پس از این درمان در 98% از مواقع به بهبودی کامل رسیده اند و عوارض جدی برای آنان ایجاد نشده است. احتمال عود مجدد بیماری پس از این درمان، بسیار کمتر از سایر روشهای درمانی است. این درمان به علت دقت بالا عوارضی مانند بی اختیاری یا خونریزی را به همراه ندارد. همچنین با انجام لیزر از عوارض جدی جراحی مانند عفونت در امان خواهید ماند.

هزینه

هزینه لیزر بواسیر یا هموروئید بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. این هزینه معمولاً مابین 2 تا 3 میلیون متغیر است. از فاکتور هایی که در تعیین هزینه تاثیرگذار هستند، می توانیم به نوع بواسیر (داخلی یا خارجی)، میزان دستمزد جراح، نوع لیزر، شهر یا منطقه ای که در آن درمان انجام می شود، اشاره کنیم.

نکات حائز اهمیت این است که اولاً هزینه لیزر در مقایسه با هزینه جراحی بسیار کمتر است، زیرا جراحی به غیر از هزینه عمل، هزینه های جانبی دیگر نظیر بستری در بیمارستان را نیز دارا می باشد. دوماً لیزر درمانی قطعی بوده و با پرداخت تنها یک بار هزینه برای همیشه از شر این عارضه خلاص خواهید شد در واقع از این طریق اطمینان دارید که با یک بار پرداخت هزینه از این بیماری خلاص می شوید.

مشاهده کامل مطلب در http://www.talab.org/


[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]