راه کارهای کاهش عوارض رابطه مقعدی و تشخیص رابطه از پشت

گلنار جودی

رابطه جنسی مقعدی در حقیقت به معنی دخول آلت تناسلی مردانه، انگشتان یا هرگونه ابزار جنسی به منظور افزایش لذت طرفین به داخل کانال مقعد است. این نوع آمیزش جنسی از نظر شرعی مکروه بوده و در پزشکی نیز توصیه نمی شود. زیرا با عوارض جبران ناپذیری همراه است. اگر چه برخی گمان می کنند که با به کارگیری راهکار ها و اقدامات محیطی مناسب مشکلی وجود نخواهد داشت، ولی این تصور اشتباه بوده و رابطه از پشت کاملا خطرناک است.

چگونه رابطه مقعدی ایمن و بدون درد داشته باشیم؟

همانطور که پیشتر ذکر کردیم، این رابطه به هیچ عنوان توصیه نمی شود ولی مواردی وجود دارند که می توانند رابطه جنسی از پشت را ایمن کنند:

  • پیش از هرچیز به سلامت جنسی خود اهمیت داده و این امر را در اولویت قرار دهید.
  • حتما طرفین از عوامل محافظت شده مانند کاندوم استفاده کنید.
  • اگر تصمیم دارید بدون کاندوم رابطه داشته باشید، انجام آزمایش STI برای زن و مرد الزامی است. این آزمایش در حقیقت به معنی احترام به طرف مقابل شماست.
  • اگر یکی از طرفین دچار زخم مقعدی، بیماریهای خاص آمیزشی مانند اچ پی وی HPV ، کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس یا ایدز می باشد، از انجام این کار جدا خودداری شود.
  • اگر حتی یکی از طرفین هوشیاری کامل نداشته و به طور مثال در حالت مستی به سر برده یا دارو خاصی مصرف کرده که بر میزان هوشیاری او تاثیر گذاشته، ترجیحا رابطه جنسی انجام نشود.
  • داشتن احساس ترس و تحت فشار بودن، امنیت این رابطه را کم می کند زیرا ممکن است فرد کنترل کامل روی کارهای خود نداشته باشد.
  • این نکته را به یاد داشته باشید که هیچگونه از روی ظاهر کسی نمی توان پی برد که به بیماری جنسی مبتلا است یا خیر. پس پیش از انجام کاری از سلامت جنسی طرف مقابل خود نیز اطمینان حاصل کنید.
  • استفاده از ژل روان کننده در نزدیکی از پشت اهمیت بسیاری دارد. حتی اگر از کاندوم استفاده می کنید، سعی کنید کمی از ژل روان کننده بر پایه آب به سر آن بمالید تا فشار مضاعف بر مقعد وارد نشود.

مضرات رابطه مقعدی

ساختار و عملکرد مقعد به طور طبیعی برای مقاربت نیست و زمانی که برای آمیزش و لذت جنسی از آن استفاده شود، ممکن است مشکلات متعددی برای طرفین بوجود بیاورد. مانند:

معایب رابطه مقعدی

آسیب به مقعد و جذب عفونت

کانال رکتوم بر خلاف واژن و دهان فاقد مایع روان کننده طبیعی است. در نتیجه هنگام ورود آلت تناسلی اصطکاک ایجاد می شود که می تواند به پوست نازک راست روده و یا همان رکتوم آسیب جدی وارد کند. از آنجا که مدفوع حاوی باکتری از این مسیر عبور کرده تا از بدن خارج شود، بستر جذب هرگونه عفونت و آلودگی فراهم می شود. در این موارد عفونت خود را به شکل یک آبسه مقعدی نشان می دهد. اگر این برآمدگی را در دهانه یا خارج از مقعد خود حس کردید، مصرف آنتی بیوتیک با صلاحدید پزشک می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کند.

افزایش خطر ابتلا به بیماریهای آمیزشی

علاوه بر عفونت باکتریایی، مقاربت از پشت می تواند خطر ابتلا به عفونت بیماری های مقاربتی (STI) را افزایش دهد. به عنوان مثال ، پوست مقعد به دلیل نازک تر بودن نسبت به پوست واژن، بیشتر در معرض انتقال بیماریهای جنسی است.

از جمله این موارد می توان به کلامیدیا، سوزاک، هپاتیت، اچ آی وی HIV، زگیل تناسلی و تبخال اشاره کرد. برخی از این بیماریها درمان قطعی نداشته و تا آخر عمر با فرد همراه هستند.

طبق اظهارات مراکز کنترل بهداشتی و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، شایع ترین بیماریهای آمیزشی مانند اچ پی وی و اچ آی وی از طریق رابطه مقعدی انتقال پیدا می کنند.

بی اختیاری مدفوع

عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد ماهیچه ای اسکلتی بوده و وظیفه بسته نگه داشتن غیر ارادی مقعد را بر عهده دارند. زمانی که رابطه از پشت به صورت مکرر انجام شود، این عضلات شل شده، کارایی خود را از دست داده و فرد دچار بی اختیاری در دفع مدفوع می شود. تنها راه برای جمع کردن این عضلات و دهانه رکتوم انجام جراحی است.

بی میلی جنسی و سرد مزاجی

یکی از خطرات بزرگی که رابطه جنسی از پشت به همراه دارد، سرد شدن زن نسبت به مرد است. زیرا در 90% این موارد زنان ارضا نشده و به ارگاسم نمی رسند. در نتیجه اغلب فکر می کنند که فقط یک وسیله برای برطرف کردن شهوت همسرشان هستند. در نتیجه از او دلسرد شده و بی میل به برقراری رابطه جنسی می شوند.

زود انزالی

به طور طبیعی مقعد دارای دریچه تنگ تری نسبت به واژن است و یکی دیگر از عوارض شایع که در رابطه جنسی از پشت به وجود می آید، زود انزالی مردان در رابطه مقعدی است. در نتیجه دیگر از رابطه جنسی واژنی لذت نبرده و نسبت به همسر خود سرد می شوند.

ابتلا به بواسیر (هموروئید) و فیستول

بواسیر یا هموروئید و فیستول از بیماری های شایع نشیمنگاهی هستند که سنین مختلف را درگیر می کنند. برقراری رابطه جنسی از پشت درصد ابتلا به این دو عارضه را به طور بارزی افزایش می دهد. زیرا با انجام این کار کانال رکتوم آسیب دیده، حساسیت پیدا کرده و عروق خونی آن گشاد شده است. در نتیجه فرد در معرض ابتلا به بواسیر و فیستول قرار می گیرد.

آیا رابطه جنسی مقعدی علت بوجود آمدن زگیل تناسلی است؟

اچ پی وی HPV یا پاپیلوم انسانی یکی از ویروس های شایع جنسی است. این ویروس در اکثر افراد منجر به زگیل تناسلی شده و از طریق مقاربت انتقال پیدا می کند. کسانی که شریک های جنسی متعدد و رابطه جنسی از پشت دارند، (مانند مردان همجنس باز) ممکن است به این عارضه مبتلا شوند. زگیل تناسلی در برخی از افراد داخل کانال رکتوم رشد می کند که در این مورد تشخیص آن برای خود فرد بسیار دشوار است. در برخی دیگر این زائده های گوشتی کوچک اطراف دریچه مقعد آنها رشد می کند. پس می توان گفت که رابطه جنسی محافظت نشده نیز می تواند در بوجود آمدن زگیل تناسلی نقش داشته باشد.

منبع: https://cutt.ly/4zZ0gms


[ بازدید : 164 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]