عکس گوشت اضافه و زائده مقعدی، علت و روش های درمان

گلنار جودی

گوشت اضافه مقعدی که به آن زائده مقعدی نیز گفته می شود، یکی از عارضه های رایجی است که ممکن است برای تمام افراد از سنین خردسال تا کهنسال به وجود بیاید. افراد معمولا زمانی که خود را لمس میکنند، متوجه این زائده می شوند. گوشت اضافه در مقعد معمولا با روشهای درمانی به راحتی برطرف می شود. این زائده های گوشتی اکثرا بی خطر بوده و سرطانی نیستند. ولی ممکن است نشانه ای از یک بیماری نشیمنگاهی مانند بواسیر (هموروئید)، شقاق، فیستول و… باشند. در ادامه این عارضه را از هر نظر بررسی می کنیم.

دلیل و علت گوشت اضافه مقعدی

پوست مقعد نسبت به دیگر قسمت های بدن حساس تر بوده و به دلیل شل بودن و افتادگی آسیب پذیر تر است. در نتیجه ممکن است به دنبال یبوست افراد این عارضه را تجربه کنند. ولی به طور کلی دلایل مختلفی در پیش آمدن گوشت اضافه مقعدی نقش دارند. مانند:

علت بوجود آمدن زائده مقعدی

شقاق یا فیشر (زخم مقعدی)

شقاق یا فیشر یکی از بیماریهای رایج نشیمنگاهی است. این بیماری به دلیل وارد شدن فشار به دریچه مقعد و یبوست مزمن در داخل کانال رکتوم یا خارج از آن به وجود می آید. زمانی که فرد برای درمان آن از روشهای پزشکی اقدام نکند، زخم خود به خود جوش خورده و زائده ای به شکل گوشت اضافه از آن بیرون می زند. این تکه گوشت کوچک در صورت عدم درمان، در ناحیه مقعد باقی می ماند. خارش، سوزش و خونریزی در اثر خاریدن زخم، از علائم شایع شقاق هستند.

بواسیر یا هموروئید

بواسیر و گوشت اضافه مقعدی دو نمونه از عارضه هایی هستند که به طور مکرر با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. زیرا بواسیر (هموروئید) نیز به صورت برجسته در داخل یا خارج از کانال رکتوم بر اثر ملتهب شدن سیاهرگ ها به وجود می آید. به همین دلیل زمانی که فرد آن را لمس می کند، ممکن است با زائده مقعدی اشتباه بگیرد. در صورتی که علائم هر یک از این دو عارضه را بدانید، دیگر این اتفاق نمی افتد.

رابطه مقعدی

رابطه از پشت عوارض بسیاری به همراه دارد که به وجود آمدن گوشت اضافه در مقعد یکی از آنها می باشد. اگر این کار به صورت مکرر انجام شود، عضلات اسفنکتر مقعد و کانال رکتوم آسیب دیده و فرد دچار بی اختیاری در دفع می شود. رابطه مقعدی به غیر از احتمال ابتلا به گوشت اضافه، ابتلا به بواسیر را نیز افزایش می دهد.

زگیل تناسلی مقعدی

زگیل تناسلی یکی دیگر از بیماریهای نشیمنگاهی و رایج بین افرادی است که دارای شرکای جنسی متعددی هستند. این زگیل ها، زائده های کوچکی هستند که در اطراف و کانال مقعد، واژن و آلت تناسلی مردان رشد می کنند. این زائده های کوچک بعضا با زائده مقعدی به اشتباه گرفته می شوند و فرد نیاز به معاینه پزشک دارد.

بارداری

زنان باردار نسبت به دیگر افراد، بیشتر مستعد ابتلا به بیماریهای نشیمنگاهی هستند. طبق آمار بیش از نیمی از زنان حامله به طور شایع در دوران بارداری به بواسیر، شقاق یا یبوست مبتلا می شوند. زخم ناشی از این بیماری های معمولا منجر به ایجاد گوشت اضافه در ناحیه مقعدی می شود.

منبع: https://iran-clinic.com/%da%af%d9%88%d8%b4%d8%aa-%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87-%d9%85%d9%82%d8%b9%d8%af%db%8c/


[ بازدید : 130 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]