درمان زگیل تناسلی با کرایو ؛سرما درمانی و انجماد، هزینه، مزیت و عوارض

گلنار جودی

یکی از روش های قطعی جهت از بین بردن و درمان انواع زگیل ها ؛ به خصوص زگیل های تناسلی، درمان با روش کرایو می باشد که با نام های سرما درمانی، کرایوتراپی و انجماد نیز ممکن است آن را شنیده باشید. درمان زگیل تناسلی با روش کرایو در کلینیک یا مطب متخصص جراح عمومی انجام می شود. پس از بررسی های لازم توسط پزشک مربوطه، نیتروژن مایع در دما -196 درجه سانتی گراد یا دی اکسید کربن روی زگیل ها اعمال می شود. دکتر برای کاهش حس درد بیمار از بی حسی موضعی استفاده کرده و زمان انجام کرایو شخص فقط کمی سرما روی پوست خود حس می کند. زمان تقریبی برای درمان با کرایو 20 دقیقه است.

در صورت زیاد بودن تعداد زگیل ها ممکن است که جلسات درمانی تا دو یا سه جلسه بکشد یا طبق صلاحدید پزشک از روش درمان زگیل تناسلی با لیزر کمک گرفته شود.

درمان زگیل تناسلی به روش کرایو چگونه است؟

درمان زگیل با روش کرایو

روش کرایوتراپی (جراحی به روش کرایو) توسط اعمال نیتروژن مایع و یخ زدن ، زگیل های دستگاه تناسلی را از بین می برد. این عمل در مراحل زیر انجام می گیرد:

  1. پزشک نیتروژن مایع را به زگیل ها و اطراف آنها اعمال می کند. در این هنگام نیتروژن به عمق زائده های گوشتی نفوذ می کند.
  2. سپس بافت زائده با نیتروژن مایع منجمد می شود. پزشک صبر می کند تا بافت ذوب شود. در صورت لزوم و تشخیص پزشک، ممکن است که مجدد بافت زگیل را منجمد کند.
  3. در آخر نیتروژن مایع با تخریب دیواره ی سلول ها، بافت زائده را از بین می برد و قسمت تحت درمان ملتهب می شود. این التهاب کمک می کند تا بافت عفونی سریع تر از بین رفته و پوسته پوسته های ناشی از زگیل شروع به ریزش کنند.

زمان انجام این عمل نسبت به تعداد زگیل ها و اندازه آنها متفاوت است. بیمار در طول درمان ممکن است احساس سوزش خفیف یا متوسط داشته باشد.

لازم به ذکر است که زگیل های تناسلی در مجرای ادرار یا مقعد معمولاً به زمان درمان بیشتری احتیاج دارند زیرا ممکن است زگیل ها داخل دهانه این عضو ها شکل گرفته باشند.

ادامه مطلب


[ بازدید : 83 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]