دکتر خوب برای درمان زگیل تناسلی (hpv) چه کسی است؟

گلنار جودی

دکتر خوب برای درمان زگیل تناسلی (hpv) چه کسی است؟

زگیل تناسلی که در حال حاضر آمار مبتلایان آن رو به افزایش است، یکی از شایع ترین بیماری‌های مقاربتی شناخته می شود. سوال مشترک بسیاری از افرادی که به این عارضه مبتلا هستند این است که برای درمان زگیل تناسلی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟ در این مقاله بطور کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید:

درباره بیماری

بیماری زگیل تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود و عامل آن ویروس HPV یا پاپیلوما انسانی است. این بیماری بسیار مسری است و با اولین تماس جنسی با فرد آلوده به سرعت منتقل می شود.

اچ پی وی تیپ های مختلفی دارد که برخی از آنها به شکل زائده های زگیل تناسلی در ناحیه اندام های تناسلی ظاهر می شوند.

برخی از گونه های اچ پی وی خطرناکند و می توانند در زنان منجر به سرطان دهانه رحم شوند.

مشاهده زائده های برجسته و تقریبا هم رنگ پوست در اطراف ناحیه تناسلی و حتی داخل دهان (در صورت داشتن رابطه اورال یا دهانی) می تواند نشانه ابتلا به این عارضه باشد.

زائده زگیل

اگر رابطه جنسی دارید و به این بیماری مشکوک هستید، توصیه میکنیم در اولین فرصت به دکتر زگیل تناسلی مراجعه کنید تا در صورت لزوم تست ها و آزمایشات لازم را برای شما انجام دهد

دکتر خوب برای زگیل تناسلی

مهم ترین قدم در درمان این عارضه، مراجعه به یک پزشک متخصص و با تجربه است. ویژگی های دکتر خوب برای زگیل تناسلی شامل موارد زیر است:

  • پزشک باید تخصص و دانش کافی برای تشخیص دقیق این ویروس را داشته باشد
  • داشتن تجربه درمان های موفق و رضایت بیماران
  • ارائه توضیحات کامل به بیمار درمورد بیماری و نحوه درمان آن
  • ارائه توضیحات کامل درمورد روش درمان و مزایا و معایب این روش
  • درک کردن شرایط بیمار و بررسی وضعیت او بعد از درمان

انتخاب دکتر زگیل تناسلی

اما نکته دیگر در انتخاب دکتر زگیل تناسلی، تخصص پزشک مورد نظر است که می تواند به جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه به شما کمک کند. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده پزشکی که به آن مراجعه می کنید باید چه تخصصی داشته باشد؟ در ادامه پاسخ سوالتان را خواهیم داد:

دکتر زنان: خانم ها معمولا با مشاهده علائم ظاهری زگیل، برای تشخیص قطعی و همچنین درمان بیماری به دکتر زنان مراجعه می کنند. حتی در مواقع بسیاری این بیماری توسط دکتر زنان تشخیص داده می شود.

معمولا دکتر زنان با انجام معاینه و آزمایشات مربوطه مثل تست پاپ اسمیر می تواند ویروس hpv را تشخیص دهد، اما بسیاری از این پزشکان تخصص و تجهیزات کافی برای درمان این عارضه را ندارند.

بنابراین اگر به دنبال دکتر برای تشخیص زگیل تناسلی هستید می توانید به دکتر زنان مراجعه کنید اما به احتمال قوی برای درمان به یک پزشک دیگر ارجاع داده می شوید.

متخصص جراح: اگر قصد دارید زگیل تناسلی تان را درمان کنید، دکتر متخصص جراحی که تجربه کافی در زمینه کرایو و لیزر زگیل تناسلی را داشته باشد یکی از بهترین گزینه هاست.

بسیاری از مردم فکر می کنند که متخصص جراح نمی تواند به عنوان دکتر زگیل تناسلی شناخته شود، اما این باور اشتباه است.

داشتن تخصص و تجربه درمان های موفق در دو روش کرایو (انجماد و فریز کردن) و لیزر (از بین بردن زگیل با اشعه لیزر) و همچنین استفاده از تجهیزات به روز از موارد پر اهمیت در درمان این عارضه است.

متخصص اورولوژی(اورولوژیست): دکتر متخصص جراحی کلیه، مجاری ادرار و تناسلی برای آقایان مناسب ترین گزینه است.

اورولوژیست بطور کامل با آناتومی دستگاه تناسلی آقایان آشناست و به همین دلیل یکی از بهترین گزینه های درمان زائده های داخل مجاری ادرار آنهاست.

بنابراین اگر دچار زائده های بزرگ یا داخل مجاری ادرار هستید، می توانید پزشک اورولوژ را به عنوان دکتر خوب برای درمان زگیل تناسلی انتخاب کنید. البته مهارت و تجربه پزشک هم یکی از نکات بسیار مهم است تا دچار عوارض و مشکلاتی مثل عود مجدد نشوید.

دکتر پوست: بعضی از بیماران گمان می کنند که این بیماری یک زائده پوستی است و به دکتر پوست مراجعه می کنند. ممکن است این پزشک در تشخیص و تجویز پماد و محلول برای عارضه توصیه هایی به شما بکند، اما در نهایت تنها راه درمان زگیل با کرایو و لیزر است. توصیه می کنیم درمان را فقط نزد دکتر متخصص زگیل تناسلی انجام دهید.

بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران

درمان کلینیک یکی از قدیمی ترین مراکز تخصصی ارائه خدمات لیزر و کرایو زگیل تناسلی است که بیش از ده سال است که بصورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کند.


ادامه مطلب در درمان کلینیک


[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]