چه داروی هایی باعث خشکی چشم می شوند؟

گلنار جودی

خشکی چشم می تواند به دلایل زیادی بروز کند، از خیره شدن به کامپیوتر برای مدت طولانی تا پیر شدن. اما علت دیگر می تواند یکی از داروهایی باشد که هر روز مصرف می کنید. بسیاری از داروهای معمول دارای عارضه خشکی چشم هستند .

داروها از بسیاری جهات منجر به خشکی چشم می شوند. آنها می توانند تعداد اشک چشم را کاهش دهند یا ترکیب مواد تشکیل دهنده موجود در آنها را تغییر دهند.

داروی آکنه

اگر آکنه شدید دارید که باعث ایجاد کیست عمیق و دردناک می شود، ممکن است دارویی بنام ایزوترتینوئین مصرف کنید . با کاهش مقدار روغن های ساخته شده توسط غدد خاص، به جهت خلاص شدن از شر آکنه ممکن است اشک چشم نیز کاهش پیدا کند.

داروهای ضد افسردگی ، داروهای پارکینسون و قرصهای خواب آور

ممکن است این یک مجموعه تصادفی از داروها به نظر برسد، اما همه آنها یک چیز مشترک دارند: آنها برخی از سیگنال ها را بین سلولهای عصبی مسدود می کنند. این کار زمانی مفید است که می خواهید افسردگی یا بیماری پارکینسون را درمان کنید.

همه داروهای ضد افسردگی به این روش کار نمی کنند. داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای از این دست هستند ، اما SSRI ها چنین نمی کنند. با وجود این ، SSRI ها همچنین می توانند باعث خشکی چشم شوند.

آنتی هیستامین ها

اگر نسبت به چیزهایی مانند گرده ، شوره حیوانات خانگی و آلرژی دارید، آنتی هیستامین ها می تواند مانند یک نجات دهنده عمل کنند. آنها پاسخ بدن شما به محرک های آلرژی را مسدود می کنند و از علائم شایع مانند خارش، عطسه، آبریزش چشم و آبریزش بینی جلوگیری می کنند . اما ممکن است باعث شود که چشمان شما اشک کمتری داشته باشد و منجر به خشکی و تحریک چشم شود .

قرص های ضد بارداری و سایر هورمون ها

هورمون ها مانند موارد استفاده شده در قرص های ضد بارداری و جایگزینی هورمون برای یائسگی نیز می توانند باعث خشکی چشم شوند. زنانی که فقط استروژن مصرف می کنند نسبت به زنانی که هورمون استروژن و پروژسترون مصرف می کنند خیلی بیشتر دچار خشکی می شوند.

پزشکان دقیقاً مطمئن نیستند که چرا هورمون ها منجر به خشکی چشم می شوند ، اما ممکن است این مسئله تأثیر داشته باشد که چقدر آب در اشک شما جاری می شود.

داروهای فشار خون

مسدودکننده های بتا نوعی از داروهای فشار خون هستند. آنها پاسخ بدن شما به هورمون آدرنالین را مسدود می کنند. این موضوع به کاهش فشار خون کمک می کند زیرا ضربان قلب را کند می کند ، و سپس نیرویی را که خون شما به شریان های شما وارد می کند ، کاهش می دهد .


[ بازدید : 180 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]