زخم مقعد

گلنار جودی

روش درمان در انواع حاد چگونه است ؟

براي درمان اين بيماري چند روش وجود درد كه بطور همزمان استفاده مي شوند و تا تاثير كامل، به حدود ده روز زمان نياز است .

الف) استفاده از موادي كه حجم مدفوع را زياد مي كنند و باعث نرم شدن مدفوع مي شوند : با رعايت رژيم غذايي حاوي مواد غذايي فيبردار مانند كلم ، كاهو ، خيار، سيب همراه پوست آن ، ميوه جات ، خاكشير محلول در آب، اسفرزه محلول در آب ، انجير خشك كه آب انداخته شده است و يا دارو هايي مثل پسيليوم ، شربت لاكتولوز يا شربت منيزيم مي توان به اين هدف دست يافت.




[ بازدید : 177 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

درمان بواسیر

گلنار جودی

اصولاً براى برطرف کردن علایم هموروئید با توجه به نوع و تشخیص پزشک متخصص، چندین روش درمانى وجود دارد:

1- درمان طبیعی: معمولاً براى هموروئیدهاى خفیف توصیه مى شود که عبارت است از کنترل یبوست با مصرف رژیم غذایى پر فیبر مثل میوه جات و سبزیجات خام، کاهو، آلو، انجیر، نان سبوس دار، اصلاح عادت اجابت مزاج، استفاده از پمادهاى ضد هموروئید و استفاده از ملین ها و لگن آب گرم.

2- درمان سرپایى : از آنجا که روش هاى جراحى معمول با بسترى شدن بیمار، نیاز به بیهوشى، درد پس از عمل، احتمال خونریزى، ترشح، عفونت و از کارافتادگى همراه بوده و نیاز به مراقبت هاى طولانى مدت دارند، لذا تلاش هاى زیادى براى مهار بیمارى هموروئید به روش هاى متعدد سرپایى از قبیل کوتر کردن، منجمد کردن، رابر بند لیگاتور و سایر روش ها بوده است. ولیکن هیچکدام درمان قطعى براى تمام هموروئیدها نبوده و اکثر این روش ها محدودیت هایى دارند.

3- جراحی : این نوع درمان ها معمولاً برای موارد حاد بواسیر توصیه می شوند و شامل انواع زیر هستند:

- بستن رگ: یک بند لاستیکی به دور بواسیر بسته می شود تا ورود جریان خون به آن را متوقف کند. پس از چند روز، بواسیر و بند لاستیکی خشک و چروک شده و می افتند، اما ممکن است هفته ها طول بکشد تا ناحیه ی آسیب دیده به طور کامل درمان شود. این روش معمولاً بسیار دردناک و همراه با خونریزی است.

- تصلب درمانی: یک محلول شیمیایی به داخل رگ تزریق می شود تا بواسیر را جمع کرده و کوچک کند.

- انعقاد: از یک لیزر برای سوزاندن و جمع کردن بافت های بواسیری استفاده می شود.

- بواسیر برداری: این روش معمولاً موقع پایین افتادن بواسیر استفاده می شود. این روش به صورت عمل جراحی انجام می شود که نیاز به بستری شدن دارد.

4- درمان دارویی : برای‌ کاهش درد، خارش‌ و تورم‌ می‌توان‌ از داروهایی‌ که‌ اختصاصا برای‌ تخفیف‌ علایم‌ بواسیر ساخته‌ شده‌اند استفاده‌ کرد. اگر علایم‌ بواسیر به‌ هنگام‌ حاملگی‌ رخ‌ دهند، از پزشک‌ خود در مورد داروهای‌ مناسب‌ که‌ در حاملگی‌ مشکلی‌ ایجاد نکند سوال‌ کنید. اگر نیاز به‌ استفاده‌ از داروهای مسهل‌ باشد، از نرم‌کننده‌های‌ اجابت‌ مزاج‌ استفاده‌ کنید.


[ بازدید : 163 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

زخم مقعد را چگونه درمان کنیم؟

گلنار جودی

زخم مقعد باعث ایجاد درد در اطراف مقعد می شود. این درد زمان دفع مدفوع شدیدتر می شود.در اغلب افراد، این بیماری در عرض یک تا دو هفته درمان می شود، اما در برای افراد دیگر درمان آن بیشتر طول می کشد. درمان شقاق شامل تسکین درد و نرم کردن مدفوع برای به راحتی عبور کردن مدفوع از مقعد تا زمان بهبودی شقاق می شود. فیشری که بیش از شش هفته طول بکشد، شقاق مقعد مزمن نامیده می شود و روش های درمانی مخصوص آن شامل پماد شل سازی عضلات مقعد و جراحی می شود.

زخم های مقعد را بایستی هر چه سریعتر درمان کرد زیرا در مکان کثیفی قرار دارد و در اثر تماس با میکروب های سمی روده آلوده شده و عفونی میگردد.لذا بایستی به درمان صحیح و مؤثری اقدام کرد.

علایم زخم مقعد

اگر چه پارگی شقاق مقعد معمولا کوچک و کمتر از یک سانتی متر است، می تواند بسیار دردناک باشد. علت درد شدید در این ناحیه به دلیل حساسیت زیاد مقعد است. درد در هنگام دفع مدفوع و در حدود یک ساعت پس از دفع مدفوع شدت پیدا می کند. دراغلب مواقع، شقاق مقعد کمی خونریزی دارد و بیمار پس از دفع مدفوع می توانید خونریزی مقعد را مشاهده کنید. رنگ این خون معمولا قرمز روشن است و مقدار کمی خون در دستمال توالت قابل مشاهده است.


[ بازدید : 165 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

علت کیست مویی

گلنار جودی

این کیست مستعد ابتلا به عفونت است. کیست مویی در مردان شایعتر است.
عفونت کیست معمولاً در اوایل بزرگسالی آغاز میشود.
این مشکل گاهی بدون علامت است و فقط در معاینه، سوراخ های ریز پوستی در فاصله بین دو باسن دیده می شود.
گاهی نیز ترشحات چرکی یا خونابه از سوراخ های مذکور خارج می گردد.
اگر مجرای این سوراخ ها بسته شود، ترشحات چرکی داخل حفره تجمع پیدا می کنند و باعث ایجاد آبسه می شوند که با درد شدید همراه است.
علت کیست مویی

این بیماری بیشتر در افراد پر مو دیده می شود و بیشتر شامل حال کسانی است که شغل های نشسته دارند، به همین علت به آن بیماری رانندگان هم گفته می شود.
بعضی علت آن را فرورفتن موهای این ناحیه به داخل پوست می دانند.
بیشتر بیماران هنگامی مراجعه می کنند که مو وارد بدن شده و یک عفونت موضعی ایجاد کند.
بعد از آن به مرور زمان به صورت یک آبسه در آید و موجب درد و توده پشت (بالای شکاف باسن ) می گردد.

[ بازدید : 169 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فیستول

گلنار جودی

یک فیستول مقعدی، مجرایی است که بین پوست مقعد و کپل از بیرون و کانال مقعد از داخل ایجاد می­شود. انواع مختلفی از فیستول­های نسبتا ساده تا فیستول­هایی با شاخه­های پیچیده وجود دارد. بعضی از فیستول­ها مسئولیت کنترل عضلات روده را به­عهده دارند. هر فیستول در نوع خود جداگانه عمل می­کند. شکل زیر چند نوع مختلف فیستول را نشان می­دهد.

این عمل جراحی چگونه به من کمک می کند؟
برای یک فیستول می­توان اعمال جراحی مختلفی انجام داد. در این خصوص باید با پزشک جراح خود صحبت کنید تا ببینید دقیقا چه نوع عملی برای فیستول­گذاری شما باید در نظر گرفته شود.هدف از این کار این است که در عین جلوگیری از باقی ماندن بخش عفونی در داخل شکم به آن بخش اجازه بدهیم تا بطور اساسی ترمیم پیدا کند.

[ بازدید : 185 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

شقاق‌ مقعد یا فیشرآنال

گلنار جودی

شقاق‌ مقعد عبارت‌ است‌ از پارگی‌ یا شکاف‌ در ناحیه‌ مقعد. این‌ بیماری‌ در تمام‌ سنین‌ و حتی‌ در شیرخواران‌ نیز رخ‌ می‌دهد. شقاق معمولا بدنبال یبوست و دفع یک مدفوع قطور و سفت و گاهی بدنبال اسهال شدید رخ می دهد . بندرت دخول از راه مقعد و یا بیماری کرون باعث شقاق می شود . شقاق توسط معاینه بالینی پزشک و مشاهده مقعد تشخیص داده می شود . بعد از بهبود از مرحله دردناک شدید دیدن روده بزرگ با کولونوسکوپی خصوصا در افراد بالای پنجاه سال و درمواردی که خونریزی داشته اند توصیه می شود .


شقاق اگربیشتر از شش هفته طول بکشد فرم مزمن نامیده می شود . شقاق باعث اسپاسم عضله اسفنکترمقعد می شود که علاوه برایجاد درد هنگام دفع کردن به علت تماس با مدفوع ، باعث کندی بهبود شقاق نیز می شود . دریک چهارم افراد درطول زندگی شقاق ایجاد می شود. شقاق ممکن است با درد ، خونریزی و احساس سوزش بعد از دفع مدفوع باشد . درد ممکن است چند دقیقه تاچند ساعت طول کشیده و علایم بعد از هر بار دفع تکرار شوند . در موارد مزمن خونریزی کم بوده یا متوقف می شود ولی درد ادامه دارد . ممکن است خارش یا سوزش مقعد نیز وجود داشته با شد .


[ بازدید : 157 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آشنایی با کاشت مو و روش های انجام آن

گلنار جودی

مو، زیبایی، ریزش مو، درمان ریزش مو این پرسش بعدی مانند این که چگونه برای جلوگیری از ریزش مو و یا پیوند مو چه طبیعی است؟ کلمات که شاید ذهن شما را بیش از حد شلوغ است. بسیاری از مردم در اطراف ما یا ممکن است ما مو Sbhman با یک نگاه به آینه از دست دادن و شروع به Rfthman. چگونه دوباره به زیبایی سابق من باز گردم؟ اگر هزینه های تکراری برای دارو، شامپو و راه هایی برای جلوگیری از ریزش مو توضیحات زیر خسته ممکن است کمک به شما برای تصمیم گیری برای پیوند مو طبیعی است.

معرفی تاریخچه کاشت مو

عملیات در کنار منبع اصلی خون به بافت پوست سر به منطقه طاس و کاشته شده است.

نیویورک توانست به نام روز نورمن Anrysh با استفاده از گرافت رایگان در بیماران مبتلا به طاسی الگوی مردانه تست شده است.

نکته قابل توجه در این بود که آن باعث پیوند مو جدید در منطقه که محل اولیه خود به همان اندازه بوده است و دارای رشد قابل توجهی کاشته.

زیر از لینک Rghb موی طبیعی و مو طبیعی کم بود.

ویلیام راسمن دکتر به طور همزمان در شمال امریکا و ایالات متحده هزاران Mykrvgraft مورد استفاده در یک جلسه درمانی است که نشان دهنده تمام پیوند مو طبیعی سرعت بخشیدن به پیشرفت در جهان است.

پیوند واحد مو فولیکولی، به دنبال شروع به شکل گرفتن، و گرافت و اندازه شکاف کوچکتر شد. این پیوند کوچکتر، جراحان اجازه می دهد تا گرافت واحد فولیکولی در منطقه پذیرای هستند. پس از موفقیت توجه بیشتر به طیف این تمرکز گرافت جراحی امر کاشته به دست آورد

چرا کاشت مو در کلینیک ونک

در کلینیک ونک یکی از بهترین تیم‌های کاشت مو را داریم که زیر نظر متخصصین پوست و موی مجرب کار کاشت مو و ابرو را انجام می‌دهند.کلینیک ونک با هدف ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر،‌ اقدام به راه‌اندازی و تجهیز مرکز لیزر سان‌آی نموده است.

علت تمایز کلینیک ونک با دیگ کلینیک ها:

  • صداقت، کیفیت، نتیجه اولین دلیل انتخاب مشتریان این مرکز می باشد.
  • طبیعی ترین خط رویش مو در مرکز تخصصصی زیبایی و کاشت موی ونک بوجود می آید.
  • کاشت مو عمل زیبایی است و متاسفانه بیمه ها هزینه آن را پوشش نمی دهند. کاشت مو در کلینیک موی ونک با هزینه بسیار مناسب و با ارائه ضمانت نامه کتبی انجام می شود.
  • در کلینیک ونک بیماران در طول عمل درد یا ناراحتی ندارند.


باعث افتخار ماست که بیماران از شهرهای مختلف ایران و کشورهای همسایه برای کاشت مو به کلینیک ونک مراجعه می نمایند. این مرکز توسط افرادی معرفی می شود که قبلا کاشت مو کرده اند و از نتیجه عمل راضی هستند

کاشت موی طبیعی تنها راه حل موفقیت آمیز برای درمان دائمی طاسی سر است

/کاشت-مو/vanak.clinic


[ بازدید : 195 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

یک راه‌حل برای رفع خشکی موی سر

گلنار جودی

ده درصد از مو را آب تشکیل می‌دهد. اگر از میزان رطوبت مو کاسته شود، مو به‌طور طبیعی شروع به جذب آب می‌کند. داروهای مرطوب‌کننده به تنهایی نمی‌توانند آب ازدست‌رفته را به موها بازگردانند. راه‌حل مناسب، استفاده از اسیدهای چرب طبیعی است.

یکی از بهترین و غنی‌ترین گیاهان دارای اسیدهای چرب که می‌تواند رطوبت کافی را به موهای خشک بازگرداند زعفران است. پوست سر به‌طور طبیعی اسید چرب تولید می‌کند. شما نیز می‌توانید با چند اقدام ساده اسیدهای چرب طبیعی ازدست‌رفته را به مو بازگردانید.

چند قطره روغن زعفران را در کف دست بریزید و هر دو دست را به هم بمالید.

کف دست‌ها را به آرامی روی موهای خشک بمالید. در ابتدا نوک موهای خود را به این روغن آغشته کنید. مقدار چربی‌ای که در موهای شما نفوذ خواهد کرد. نامحسوس است، ولی تداوم این کار باعث بازگشت رطوبت ازدست‌رفته به موهای شما خواهد شد.


خشکی مو و درمان خانگی


۱- مایونز : نصف پیمانه مایونز را به موهای خود بزنید و مطمئن شوید از ریشه تا سر موهای خود را به آن آغشته کرده اید. موهای خود را ۱۵ دقیقه با حوله ای بپوشانید و اجازه دهید تا مایونز به طور کامل تمام موهای شما را مرطوب کند. سپس موهای خود را کاملا بشویید و شامپو بزنید.

۲- کره کاکائو : نصف پیمانه کره کاکائو را داخل ماکروفر گرم کنید و از ریشه تا انتهای مو را به آن آغشته کنید. اجازه دهید که کره کاکائو به مدت ۱۰ دقیقه بر روی موهای شما بماند. سپس موهای خود را بشویید و شامپو بزنید.

۳- زرده تخم مرغ : دو عدد زرده تخم مرغ را خوب به هم بزنید و موهای خود را کاملا به آن آغشته کنید. اجازه دهید تا کاملا زرده تخم مرغ به خرد موهای شما برود و آن را نرم کند. این کار را برای مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید. سپس موهای خود را کاملا بشوید و شامپو بزنید.

۴- روغن : سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و روغن آواکادو و روغن آفتابگردان را درون ظرف دربسته ای قرار دهید و آن را در ظرف آب جوش برای مدت ۲ دقیقه قراردهید تا گرم شود. سپس آن را از آب جوش بیرون آورده و موهای خود را کاملا به آن آغشته کنید. یک دقیقه فرصت دهید تا روغن آن کاملا به خرد موها رفته و آن ها را نرم کند. سپس موهای خود را بشویید و شامپو بزنید.

برای رفع خشکی موها، یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری آبلیمو و عسل و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و این ترکیب را به سر خود بمالید و سپس بشویید

۵- آلوئه ورا: آلوئه ورا یک ماده مرطوب کننده برای موها به شمار می رود که می تواند سبب رشد موهای جدید شود. موهای خود را با نصف پیمانه از عصاره آلوئه ورا آغشته کنید و پس از چند دقیقه موهای خود را بشویید و شامپو بزنید.

۶- سرکه : سرکه سیب می تواند موهای آسیب دیده را ترمیم کند و میزان PH موهای شما را تنظیم کند. می توانید روزانه موهای خود را با محلولی شامل سرکه و روغن معطر بشویید تا PH موهای شما تنظیم شود.

۷- عسل و تخم مرغ : یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری آبلیمو و عسل و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و این ترکیب را به سر خود بمالید و آن را ماساژ دهید. سپس آن را بشویید و شامپو بزنید.


موهای بور


آب لیمو و آب گرم را با هم مخلوط کنید و برای شستشوی موهای بور از آن استفاده کنید. آب لیمو سبب درخشان و شفاف شدن موهای بور می شود.

روش دیگری که می توانید برای تقویت موهای بور از آن استفاده کنید این است که ماست و پنج قطره روغن اسطوخودوس و آب و بابونه را با هم ترکیب کنید و به موهای خود بمالید. این ترکیب باعث شفاف شدن موهایتان می شود.


[ بازدید : 175 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]