راه کارهای کاهش عوارض رابطه مقعدی و تشخیص رابطه از پشت

گلنار جودی

رابطه جنسی مقعدی در حقیقت به معنی دخول آلت تناسلی مردانه، انگشتان یا هرگونه ابزار جنسی به منظور افزایش لذت طرفین به داخل کانال مقعد است. این نوع آمیزش جنسی از نظر شرعی مکروه بوده و در پزشکی نیز توصیه نمی شود. زیرا با عوارض جبران ناپذیری همراه است. اگر چه برخی گمان می کنند که با به کارگیری راهکار ها و اقدامات محیطی مناسب مشکلی وجود نخواهد داشت، ولی این تصور اشتباه بوده و رابطه از پشت کاملا خطرناک است.

چگونه رابطه مقعدی ایمن و بدون درد داشته باشیم؟

همانطور که پیشتر ذکر کردیم، این رابطه به هیچ عنوان توصیه نمی شود ولی مواردی وجود دارند که می توانند رابطه جنسی از پشت را ایمن کنند:

  • پیش از هرچیز به سلامت جنسی خود اهمیت داده و این امر را در اولویت قرار دهید.
  • حتما طرفین از عوامل محافظت شده مانند کاندوم استفاده کنید.
  • اگر تصمیم دارید بدون کاندوم رابطه داشته باشید، انجام آزمایش STI برای زن و مرد الزامی است. این آزمایش در حقیقت به معنی احترام به طرف مقابل شماست.
  • اگر یکی از طرفین دچار زخم مقعدی، بیماریهای خاص آمیزشی مانند اچ پی وی HPV ، کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس یا ایدز می باشد، از انجام این کار جدا خودداری شود.
  • اگر حتی یکی از طرفین هوشیاری کامل نداشته و به طور مثال در حالت مستی به سر برده یا دارو خاصی مصرف کرده که بر میزان هوشیاری او تاثیر گذاشته، ترجیحا رابطه جنسی انجام نشود.
  • داشتن احساس ترس و تحت فشار بودن، امنیت این رابطه را کم می کند زیرا ممکن است فرد کنترل کامل روی کارهای خود نداشته باشد.
  • این نکته را به یاد داشته باشید که هیچگونه از روی ظاهر کسی نمی توان پی برد که به بیماری جنسی مبتلا است یا خیر. پس پیش از انجام کاری از سلامت جنسی طرف مقابل خود نیز اطمینان حاصل کنید.
  • استفاده از ژل روان کننده در نزدیکی از پشت اهمیت بسیاری دارد. حتی اگر از کاندوم استفاده می کنید، سعی کنید کمی از ژل روان کننده بر پایه آب به سر آن بمالید تا فشار مضاعف بر مقعد وارد نشود.

مضرات رابطه مقعدی

ساختار و عملکرد مقعد به طور طبیعی برای مقاربت نیست و زمانی که برای آمیزش و لذت جنسی از آن استفاده شود، ممکن است مشکلات متعددی برای طرفین بوجود بیاورد. مانند:

معایب رابطه مقعدی

آسیب به مقعد و جذب عفونت

کانال رکتوم بر خلاف واژن و دهان فاقد مایع روان کننده طبیعی است. در نتیجه هنگام ورود آلت تناسلی اصطکاک ایجاد می شود که می تواند به پوست نازک راست روده و یا همان رکتوم آسیب جدی وارد کند. از آنجا که مدفوع حاوی باکتری از این مسیر عبور کرده تا از بدن خارج شود، بستر جذب هرگونه عفونت و آلودگی فراهم می شود. در این موارد عفونت خود را به شکل یک آبسه مقعدی نشان می دهد. اگر این برآمدگی را در دهانه یا خارج از مقعد خود حس کردید، مصرف آنتی بیوتیک با صلاحدید پزشک می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کند.

افزایش خطر ابتلا به بیماریهای آمیزشی

علاوه بر عفونت باکتریایی، مقاربت از پشت می تواند خطر ابتلا به عفونت بیماری های مقاربتی (STI) را افزایش دهد. به عنوان مثال ، پوست مقعد به دلیل نازک تر بودن نسبت به پوست واژن، بیشتر در معرض انتقال بیماریهای جنسی است.

از جمله این موارد می توان به کلامیدیا، سوزاک، هپاتیت، اچ آی وی HIV، زگیل تناسلی و تبخال اشاره کرد. برخی از این بیماریها درمان قطعی نداشته و تا آخر عمر با فرد همراه هستند.

طبق اظهارات مراکز کنترل بهداشتی و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، شایع ترین بیماریهای آمیزشی مانند اچ پی وی و اچ آی وی از طریق رابطه مقعدی انتقال پیدا می کنند.

بی اختیاری مدفوع

عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد ماهیچه ای اسکلتی بوده و وظیفه بسته نگه داشتن غیر ارادی مقعد را بر عهده دارند. زمانی که رابطه از پشت به صورت مکرر انجام شود، این عضلات شل شده، کارایی خود را از دست داده و فرد دچار بی اختیاری در دفع مدفوع می شود. تنها راه برای جمع کردن این عضلات و دهانه رکتوم انجام جراحی است.

بی میلی جنسی و سرد مزاجی

یکی از خطرات بزرگی که رابطه جنسی از پشت به همراه دارد، سرد شدن زن نسبت به مرد است. زیرا در 90% این موارد زنان ارضا نشده و به ارگاسم نمی رسند. در نتیجه اغلب فکر می کنند که فقط یک وسیله برای برطرف کردن شهوت همسرشان هستند. در نتیجه از او دلسرد شده و بی میل به برقراری رابطه جنسی می شوند.

زود انزالی

به طور طبیعی مقعد دارای دریچه تنگ تری نسبت به واژن است و یکی دیگر از عوارض شایع که در رابطه جنسی از پشت به وجود می آید، زود انزالی مردان در رابطه مقعدی است. در نتیجه دیگر از رابطه جنسی واژنی لذت نبرده و نسبت به همسر خود سرد می شوند.

ابتلا به بواسیر (هموروئید) و فیستول

بواسیر یا هموروئید و فیستول از بیماری های شایع نشیمنگاهی هستند که سنین مختلف را درگیر می کنند. برقراری رابطه جنسی از پشت درصد ابتلا به این دو عارضه را به طور بارزی افزایش می دهد. زیرا با انجام این کار کانال رکتوم آسیب دیده، حساسیت پیدا کرده و عروق خونی آن گشاد شده است. در نتیجه فرد در معرض ابتلا به بواسیر و فیستول قرار می گیرد.

آیا رابطه جنسی مقعدی علت بوجود آمدن زگیل تناسلی است؟

اچ پی وی HPV یا پاپیلوم انسانی یکی از ویروس های شایع جنسی است. این ویروس در اکثر افراد منجر به زگیل تناسلی شده و از طریق مقاربت انتقال پیدا می کند. کسانی که شریک های جنسی متعدد و رابطه جنسی از پشت دارند، (مانند مردان همجنس باز) ممکن است به این عارضه مبتلا شوند. زگیل تناسلی در برخی از افراد داخل کانال رکتوم رشد می کند که در این مورد تشخیص آن برای خود فرد بسیار دشوار است. در برخی دیگر این زائده های گوشتی کوچک اطراف دریچه مقعد آنها رشد می کند. پس می توان گفت که رابطه جنسی محافظت نشده نیز می تواند در بوجود آمدن زگیل تناسلی نقش داشته باشد.

منبع: https://cutt.ly/4zZ0gms


[ بازدید : 164 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران

گلنار جودی

دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران

بسیاری از افرادی که به زگیل تناسلی یا ویروس hpv مشکوک هستند، معمولا نمی دانند که باید به کدام دکتر متخصص مراجعه کنند. ویروس hpv توسط پزشکان و متخصصان مختلفی قابل تشخیص و درمان است. اما انتخاب دکتر خوب برای زگیل تناسلی مسئله حائز اهمیتی است که در ادامه بطور مفصل به آن می‌پردازیم:

نگاهی به بیماری

زگیل تناسلی یکی از بیماری های عفونی و مقاربتی شایع است که از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست نواحی مخاطی منتقل می‌شود.

عارضه زگیل تناسلی ناشی از یک یا چند نوع ویروس پاپیلومای انسانی رایج است که بیش از 100 نوع مختلف دارد. این ویروس در بعضی از افراد علائمی ندارد و ممکن است بعد از چندسال خود به خود از بین برود.

بیماری زگیل تناسلی

اما انواع دیگر این ویروس خطرناکند و می توانند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و سرطان آلت تناسلی شوند.

بنابراین اگر از نظر جنسی فعال هستید و به این ویروس مشکوک هستید، لطفا برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

زیرا اطلاعات کم جوانان و همچنین عموم جامعه باعث گسترش روز افزون این بیماری و تبدیل آن به اینگونه سرطان‌ها می‌شود. تزریق واکسن گارداسیل تا قبل از شروع فعالیت های جنسی می‌تواند از ابتلا به انواع مختلف این ویروس جلوگیری کند.

برای درمان زگیل تناسلی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

معمولا افراد وقتی به وجود این ویروس در بدن خود پی می برند که علائم ظاهری آن را در نواحی تناسلی مشاهده کنند.

بیماری هایی مثل اسکین تگ هم علائمی مشابه با زگیل تناسلی دارند، بنابراین وجود هر زائده ای به معنی ابتلا به این بیماری نیست. برای تشخیص زگیل نیاز به انجام تست و آزمایشات مربوطه و همچنین مراجعه به دکتر متخصص است. اما دکتر زگیل تناسلی چه کسی است؟

دکتر پوست

درمان زگیل تناسلی با مراجعه به متخصص پوست و با استفاده از لیزر درمانی امکان پذیر است، اما باید عنوان کرد که متخصص پوست به عنوان دکتر زگیل تناسلی شناخته نمی شود.

همچنین دکتر متخصص پوست فقط برای درمان زائده های خارجی که حساسیت کمتری دارند، گزینه مناسبی است.

اگر تصمیم دارید برای درمان زگیل تناسلی به دکتر پوست مراجعه کنید، باید اطمینان حاصل کنید که پزشکتان از تجربه و مطالعات بالینی کافی در این زمینه برخوردار باشد.

دکتر زنان

به دلیل ارتباط مستقیم ویروس hpv با سرطان های دستگاه تناسلی و بخصوص سرطان دهانه رحم، توصیه می کنیم همه خانم هایی که رابطه جنسی داشته اند بدون توجه به اینکه علائمی دارند یا خیر، برای معاینات بالینی و همچنین انجام تست پاپ اسمیر و پی سی آر به دکتر زنان مراجعه کنند.

دکتر زگیل تناسلی (زنان)

انجام معاینات دوره ای توسط دکتر زنان می تواند به تشخیص به موقع و کنترل زگیل تناسلی کمک کند. همچنین برای زائده های داخل واژن هم جراح و متخصص زنان یکی از گزینه های مناسب است، البته در صورتی که تجهیزات و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد.

دکتر اورولوژی

معمولا متخصصین اورولوژی جراح هم هستند و از این جهت می توان آنها را به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کرد.

افرادی که دچار زائده های بزرگ هستند و نیاز به جراحی دارند، می توانند به دکتر اورولوژ مراجعه کنند.

پزشک اورولوژ به دلیل تخصص کافی درمورد آناتومی ناحیه تناسلی آقایان، بهترین گزینه برای زگیل های تناسلی داخل مجاری ادرار است. در غیر اینصورت ممکن است بیمار بعد از درمان دچار تنگی مجاری ادرار یا عود مجدد بیماری شود.

البته تجربه، تخصص و امکانات دکتر برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی هم یکی از موارد مهم است که نباید ساده از کنار آن گذشت.

متخصص جراحی

با توجه به روش هایی که برای درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد، بهترین گزینه ای که می توانید به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کنید، متخصص جراح است.

دکتر جراح با تسلط کامل به انواع روش های جراحی، لیزر و کرایوتراپی زگیل تناسلی علاوه بر داشتن تجربه کافی در درمان انواع زگیل های کوچک و بزرگ، از امکانات و تجهیزات کامل هم برخوردار است.

بیمارانی که تمایل دارند در یک جلسه زگیل تناسلی آنها درمان شود، باید روش لیزر co2 را انتخاب کنند که توسط پزشک جراح انجام می شود.

درمان زگیل تناسلی با لیزر برای انواع زگیل با تعداد و اندازه های گوناگون و در هر نقطه ای از ناحیه تناسلی قابل انجام است و معمولا در یک جلسه زائده را بطور کامل از بین می برد.




[ بازدید : 119 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مقالات کامل سایت دکتر زارعی در penzu

گلنار جودی

https://penzu.com/p/0c0be9e9 لیزر کیست مویی در تهران

https://penzu.com/p/c77a5fc4 درمان زگیل تناسلی - کلینیک زارعی

بهترین جراح فیستول در تهران



[ بازدید : 151 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

درمان زگیل دست با روشهای قطعی لیزر و کرایو ؛ علائم، هزینه و پیشگیری

گلنار جودی

درمان زگیل دست با روشهای قطعی و در عین حال سریع ، دغدغه اصلی کسانی است که به این عارضه مبتلا می شوند. به طور کلی زگیل ها برجستگی های کوچکی روی پوست هستند که نسبت به زائده های گوشتی دیگر رشد سریعتری دارند و ممکن است روی هر نقطه از بدن از جمله دست، صورت، پا، کف پا، گردن، زیر بغل، نواحی تناسلی و… ایجاد شوند. این زائده ها گاهی به رنگ پوست هستند و فرد از طریق لمس کردن متوجه آنها می شود. برخی دیگر شکلی متفاوت با رنگ های دیگر دارند. زگیل های بدن در علم پزشکی و به انگلیسی verruca vulgaris شناخته می شوند. طبق تحقیقات پزشکی، انواع زگیل ها عفونی هستند و برخی از افراد به ویژه کودکان ، بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به آنها هستند.

علائم زگیل دست

معمولا افراد از زگیل روی دست خود حس خوشایندی نداشته و احساس خجالت می کنند. از طرفی دیگر در اکثر موارد این زائده ها می توانند باعث اختلال در کوچکترین فعالیت های روزمره افراد شوند. زیرا علائم زیر را به همراه دارند:

  • خارش خود زائده و اطراف آن
  • قرمزی و ملتهب شدن
  • احساس درد و سوزش در اثر تماس با اجسام
  • برآمدگی های زیر گوشتی و زبر

همچنین در موارد حاد تر می تواند علائم زیر را نیز داشته باشد:

  • خونریزی در صورت خارش و گیر کردن به اجسام
  • عفونت دست یا قسمت های مربوطه دیگر در صورت فعال بوده زگیل

روش های انتقال

یکی از دلایل اصلی که چرا زگیل ها انقدر شایع هستند، این است که از طریق تماس یک فرد سالم با زگیل یک فرد آلوده منتقل می شود. شایع ترین نوع ویروس اچ پی وی دسته ای است که باعث ایجاد زگیل در نواحی دست، پا، گردن و صورت می شود.

سویه خطرناک از ویروس های hpv که باعث ایجاد زگیل های تناسلی می شوند، فقط از طریق تماس ناحیه جنسی قابل انتقال هستند و این نوع به هیچ عنوان از طریق تماس معمولی اشخاص انتقال نمی یابد.

آیا زگیل دست مسری است؟

در پاسخ باید بگوییم که متاسفانه بله. اگر شخصی مبتلا به زگیل دست باشد و افراد دیگر را لمس کند، آنها را هم دچار می کند. حتی امکان انتقال آن از طریق حوله، صابون، لباس یا هر چیزی که با زگیل در تماس بوده وجود دارد.

ادامه مطلب درمان زگیل دست https://hpvdarman.com/articles/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b3%d8%aa/

[ بازدید : 137 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهترین متخصص بواسیر یا هموروئید در تهران کیست؟

گلنار جودی

منبع: https://plink.ir/QyBBS

بیماری بواسیر یا هموروئید یکی از انواع بیماری های شایع و دردناک است که جزو بیماری های ناحیه مقعد دسته بندی می شود و حدود 50 درصد از افراد جامعه حداقل برای یک مرتبه آن را در طول زندگی خود تجربه خواهند نمود. بواسیر به گشاد شدن سیاهرگ ها در ناحیه ی مقعد اطلاق می شود که می تواند به صورت داخلی در مجرای مقعد یا صورت خارجی در مدخل مقعد رخ دهد. اصولا این افراد به دنبال یک متخصص بواسیر یا هموروئید در تهران می گردند تا بتواند در کمترین زمان آنها را درمان کند.

این بیماری می تواند ناشی از علل مختلفی روی دهد که از جمله ی مهمترین آنها می توانیم به رژیم بدون فیبر، افزایش سن، برخی از بیماری ها، سرطان ها و نشستن، ایستادن های طولانی مدت اشاره کنیم. بیماری بواسیر یا هموروئید با علائمی از جمله درد، خارش، التهاب و تورم همراه است و حتی ممکن است فرد را دچار خونریزی نماید اما در صورت ابتلا به این عارضه جای هیچ نگرانی نخواهد بود زیرا که امروزه با پیشرفت علم و فناوری درمان این بیماری به راحتی و با استفاده از روش لیزر درمانی قابل انجام است.

دکتر علیرضا زارعی متخصص درمان بواسیر در تهران می باشد. جهت درمان این بیماری انتخاب بهترین متخصص و دکتر بواسیر با تجربه در زمینه جراحی مشکلات مقعدی است که می تواند به بهترین نحو بیماری شما را درمان نماید همچنین بهترین کلینیک در تهران، کلینیک زارعی است که در کوتاه ترین زمان ممکن بواسیر یا هموروئید را درمان خواهد نمود.

متخصص درمان بواسیر یا هموروئید در تهران

در حقیقت این سوال که بهترین دکتر یا پزشک برای درمان بواسیر (هموروئید) کیست؟ به طور طبیعی برای تمامی افراد مبتلا به این بیماری پیش می آید. پس از ظاهر شدن علائم هموروئید، یکی از بهترین گزینه ها برای درمان و از بین بردن این توده متخصص جراح عمومی می باشد که با توجه به شرایط درمانی بیمار و وضعیت توده، بهترین روش را پیشنهاد می کند.


[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

برای درمان زگیل تناسلی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

گلنار جودی
 برای درمان زگیل تناسلی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

اگر به زگیل تناسلی دچار شده اید یا علائمی از آن دارید و به دنبال یک دکتر خوب برای درمان آن میگردید، اصلا لازم نیست نگران باشید. ما در این بحث به بررسی ویژگی های یک پزشک متخصص برای درمان قطعی زگیل تناسلی می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

ویژگی های دکتر خوب برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی

اولین قدم برای طی کردن یک مسیر درمانی موفق، مراجعه به یک پزشک ماهر است. روش های زیادی برای پی بردن به ویژگی های یک پزشک خوب برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد. ممکن است او را از طریق یکی از آشناهای خود شناخته باشید. یا این آشنایی توسط تبلیغات و عوامل دیگری باشد.

اگر هم با کسی در این باره مشورت نکردید و به تنهایی به دنبال یک پزشک متخصص خوب می گردید، بیایید به صورت دقیق تر با ویژگی های این پزشکان آشنا شویم:

توانایی ایجاد اعتماد به نفس در دیگران.
دانش تخصصی برای تشخیص دقیق وضعیت بیمار.
تجربه گسترده برای مراقبت های قبل و بعد از عمل.
رضایت دیگر بیماران از وی از طریق نگاه کردن به شبکه های اجتماعی دکتر.
فراهم کردن محیط کاملا بهداشتی برای حس رضایت بیماران و داشتن اطلاعات پزشکی متناسب با علم روز.
هوش بالا ، حرفه ای بودن ، وظیفه شناسی ، پشتکار، شجاعت و دادن حس اطمینان به بیماران از عوامل مهم است.
مهارت ارتباطی خوب برای صحبت با تیم پزشکی ، بیماران و خانواده های آنها. برای گوش دادن و درک نگرانی های طیف گسترده ای از مردم و جلب اعتمادشان.

سوالات متداول پزشک از بیماران

در ابتدا زمانی که به یک پزشک متخصص مراجعه می کنید، وی سوال هایی مشابه سوالات زیر را از شما می پرسد:

  • علائم شما چقدر شدید است؟
  • آیا رابطه جنسی که دارید ایمن بوده و با استفاده از عوامل محافظ نظیر کاندوم صورت می گیرد؟
  • آیا اخیرا رابطه جنسی با فرد جدیدی را تجربه کردید؟
  • آیا همسرتان از نظر عفونت و بیماری های مقاربتی آزمایش شده است؟
  • به ویروس مقاربتی خاصی مانند ویروس اچ پی وی مبتلا هستید یا خیر؟
  • آیا واکسن اچ پی وی HPV خورده اید؟ چه زمانی؟
  • آیا باردار هستید یا قصد بارداری دارید؟


بهتر است پیش از ویزیت پزشک جوابی درست برای این سوالات داشته باشید.

زگیل تناسلی داری نمیدونی چیکار کنی؟ غصه نخور کلیک کن!

https://hpvdarman.com/%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c/%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1/

سایت مترجم: https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84


[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مهمترین علائم یائسگی چیست؟

گلنار جودی

یائسگی شروع بخش جدیدی از زندگی زنان است. این دوران پایان یافتن دوره قاعدگی است و میتواند تاثیرات ویژه ای را در سلامت بدن، خلق و خو و .... داشته باشد. در ادامه به بررسی مهمترین نشانه های این شرایط می پردازیم:

مهم ترین علائم یائسگی

مهمترین این علائم عبارتند از :

گر گرفتگی

با گرگرفتگی به معنی احساس ناگهانی گرما در بالاتنه و صورت است. مدت زمان این احساس از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر است. هم چنین گرگرفتگی در زنان می تواند هر چند روز یکبار یا حتی در طول ماه رخ بدهد.


اختلالات خواب

تعریق شبانه می تواند باعث اختلال در خواب شده و همین امر هم موجب بروز اختلالات خواب در آن ها می شود.


تعریق شبانه

زمانی که خانمی در هنگام خواب دچار گرگرفتگی شود، با مشکل تعریق شبانه نیز مواجه خواهد شد؛ این عرق کردن های در طول شب باعث بی خوابی و احساس خستگی در طول روز می شود.


احساس لرز داشتن

با سردی پاها و احساس لرز از دیگر علائم شایع به شمار می رود.


تغییرات واژن

از دیگر علائم یائسگی زنان می توان به خشکی واژن ، احساس ناراحتی داشتن در رابطه جنسی، میل جنسی کم و نیاز سریع به ادرار کردن ( علائم سندرون تناسلی ادراری یائسگی) اشاره کرد.


بروز تغییرات احساسی در خانم ها

از علائم یائسگی که در روح و روان خانم ها تاثیر می گذارد، تغییرات احساسی در آنان است؛ این تغییرات شامل افسردگی خفیف، نوسانات خلقی و تحریک پذیری و غیره می شود.


علائم پیش یائسگی در خانم ها

احساس دست و پا چلفتگی کردن و کبودی بدن

تغییرات هورمونی شدید ممکن است شما را دست و پا چلفتگی جلوه دهدهم چنین با این تغییرات پوست بدنتان نازک تر می شود و برخورد هایی که ممکن است به علت دست و پا چلفتگی تان رخ بدهد ، بدن شما را کبود کند.


خشکی چشم ها از علائم پبش یائسگی

به علت تغییرات هورمونی احتمال دارد چشم های شما خشک شوند و اطرافشان چین وچروک بشود هم چنین این موارد در کیفیت بینایی شما نیز تاثیر می گذارد.


حواس پرتی و فراموشی

هورمون های بدنتان با تغییرات خود موجب فراموشی و حواس پرتی شما می شوند به طوری که مغز به جای این که روی جزئیات بیرونی تمرکز داشته باشد، همه تلاشش را روی بدن خانم ها قرار می دهد و به نحوی عمل می کند تا سیستم هورمونی خانم ها دوباره به تعادل برسد. میزان فراموشی خانم ها در این زمان به حدی است که شاید تلفنشان در دستشان باشد ولی به دنبال آن بگردند.


تغییرات اخلاقی

خلق و خوی ما ارتباط زیادی با هورمون های بدن ما دارد؛ به همین خاطر ممکن است خانم ها در این دوره تغییرات هورمونی با تغییرات ناگهانی خلق و خو هم مواجه شوند.


افزایش اندازه دور کمر از علائم یائسگی در زنان

افزایش وزن یکی دیگر از علائم شایع این وضعیت است.



[ بازدید : 120 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کیست مویی (پیلونیدال) چیست و بهترین درمان آن از نظر متخصصان چه می باشد؟

گلنار جودی

کیست مویی که از آن در پزشکی با عناوین کیست پیلونیدال (pilonidal) و سینوس پیلونیدال نام برده می شود، نوعی کیست غیر طبیعی و شامل موهای زائد یا پوست های مرده بدن می باشد که معمولا در پایین ستون فقرات و ابتدای شکاف باسن افراد ایجاد می شود. این بیماری در واقع نوعی از عفونت‌های پوستی به شمار می رود.

کیست پیلونیدالمانند شقاق(فیشر مقعدی) ، بواسیر (هموروئید) ، زگیل تناسلی و فیستول جزئی از بیماری های نشیمنگاهی به شمار می آید.

علائم کیست مویی و عوارض ناشی از عدم درمان آن

هنگامی که کیست مویی فرد به موقع درمان شده و توسط روش های گوناگون آلوده شود ، این کیست پیلونیدال pilonidal به یک توده متورم یا همان آبسه تبدیل می شود. علائم و نشانه های کیست مویی الوده عبارتند از:

  1. درد در ناحیه متورم
  2. قرمزی پوست
  3. خروج چرک یا خون از شکاف پوست
  4. بوی ناخوشایند به دلیل وجود چرک

دلیل بوجود آمدن کیست مویی چیست؟

متاسفانه در حال حاضر علت دقیق پیدایش کیست های پیلونیدال مشخص نیست. اما به نظر می رسد بیشتر کیست های پیلونیدال ناشی از موهایی هستند که ریشه ی بسیار ضعیفی دارند که به داخل پوست نفوذ می کنند.

اصطکاک و فشار طولانی مدت (مانند نشستن زیاد)، استفاده دائم از لباس های تنگ و دوچرخه سواری بیش از حد معمول از دلایل قطعی و محرکی می باشند که موها را تحریک میکند تا به جای سطح پوست، داخل آن رشد کنند. در نتیجه یک توده کیست مویی به عنوان یک ماده خارجی پر از موهای زائد در آن محل جمع می شود.

بنا به دلایل ذکر شده کسانی که دارای شغل هایی مانند رانندگی تاکسی، کامیون یا اتوبوس که روزانه مدت زیادی را می نشینند و آرایشگری به دلیل سرپا ایستادن زیاد دچار این عارضه می شوند.

عواملی که در رشد سریع کیست مویی موثر هستند چیست؟

برخی از عوامل می توانند نسبت ابتلا پوست بدن را به کیست مویی (پیلونیدال) افزایش دهند ، مانند:

  1. درصد ابتلا در مردان از زنان بیشتر است
  2. عوامل هورمونی دوران جوانی (آزمایشات نشان داده اند که کیست پیلونیدال در افراد 20 سال بیشتر از دیگر سن ها دیده می شود). زیرا در این بازه سنی نوعی از هورمون رشد در بدن فرد ترشح می شود که باعث پیش آمدن سینوس پیلونیدال می شود.
  3. چاقی مفرط و افزایش وزن مزمن
  4. سبک زندگی بدون ورزش های روزانه یا پیاده روی در روز
  5. شغل هایی که به نشستن طولانی مدت احتیاج دارند(موارد ذکر شده در بالا)
  6. پرمویی بدن فرد
  7. یکی از اصلی ترین عوامل داشتن موهایی با تارهای سفت و درشت می باشد. زیرا در افرادی که واجد این ویژگی هستند، گاهی مو به دلیل ضخامت و کلفتی راهی به بیرون پوست پیدا نمیکند. به همین دلیل داخل آن رشد می کند و باعث ایجاد توده ای به نام کیست پیلونیدال می شود.

[ بازدید : 121 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کاربرد واکسن سرواریکس (Cervarix) چیست؟

گلنار جودی
کاربرد واکسن سرواریکس (Cervarix) چیست؟

واکسن سرواریکس برای جلوگیری از عفونت ناشی از سرطان ویروس اچ پی وی پاپیلومای انسانی (HPV) کاربرد دارد. این واکسن برای جلوگیری از عفونت ناشی از دو نوع خطرناک این ویروس یعنی انواع 18 و HPV 16 تولید شده است، این دو نوع ویروس عامل حدود 70٪ موارد سرطان دهانه رحم است. همچنین این نوع ویروس ها باعث ایجاد سرطان گردن رحم و ناحیه تناسلی می شوند. به علاوه این واکسن می تواند در مدت زمان طولانی موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شود. واکسن Cervarix را می توان به عنوان جایگزین واکسن گارداسیل معرفی نمود.

کاربرد واکسن سرواریکس

HPV ویروسی است که معمولاً از طریق رابطه جنسی منتقل می شود و می تواند باعث ایجاد سرطان گردن رحم شود.واکسن سرواریکس است که به منظور پیشگیری از ویروس HPV تولید شده است، و البته نقشی در درمان این ویروس و از بین بردن آن ندارد. این واکسن ایمنی لازم را تنها در برابر نوع خاصی از این ویروس HPV ( نوع 16 و 18) ایجاد می کند و در برابر دیگر انواع آن تاثیری نخواهد داشت. بنابراین همچنان احتمال انتقال عفونت به شکل زگیل تناسلی وجود دارد. در نتیجه حتی زنانی که واکسینه شده اند نیز باید در فواصل زمانی منظم برای انجام تست پاپ اسمیر اقدام نمایند. تست پاپ اسمیر یا همان غربالگری منظم می تواند تغییرات سلولی دهانه رحم را مشخص نموده و در پیشگیری از این سرطان موثر است.

واکسن Cervarix برای جلوگیری از بیماری های ناشی از انواع ویروس 16 و 18 تولید شده است، این بیماری ها شامل سرطان دهانه رحم، نئوپلازی داخل صفاق و آدنوکارسینوما (سرطان در غدد) می باشد. این واکسن برای استفاده زنان 10 تا 25 سال تولید می شود، البته این واکسن را می توان تا قبل از سن 45 سالگی نیز تزریق نمود.

نحوه تزریق واکسن Cervarix

این واکسن تنها به منظور پیشگیری از سرطان دهانه رحم کاربرد دارد، از همین روی مختص تزریق زنان و دختران می باشد و سن تزریق این واکسن از 12 سالگی و قبل از شروع فعالیت های جنسی شروع شده و تا قبل از سن 45 تزریق آن مجاز اعلام شده است.

واکسیناسیون با Cervarix شامل تزریق عضلانی 3 دوز 0.5 میلی لیتری از این واکسن است که واکسن دوم در فاصله یک ماه و واکسن سوم در فاصله شش ماه تزریق می شود. محل تزریق این واکسن معمولاً بازو است.

محدودیت های اثربخشی

یکی از معایب این نوع واکسن محافظت محدود است زیرا واکسن تها شامل دو نوع ویروس HPV 16 و 18 بوده و در برابر سایر انواع این ویروس ها محافظتی ایجاد نمی کند. بنابراین توصیه می شود زنانی که واکسینه شده اند، همچنان به روش های غربالگری سرطان سرویکس بپردازند.

اثرات جانبی

شایع ترین واکنش های جانبی موضعی در کمتر از 20٪ بیماران درد، قرمزی و تورم در محل تزریق است. همچنین شایعترین عوارض جانبی غیر معمول شامل خستگی، سردرد، درد عضلانی (میالژی)، علائم گوارشی و درد مفاصل (آرترالژی) می باشد. همچنین لاتکس موجود در سرنگ های واکسیناسیون ممکن است موجب واکنش های آلرژیک در افراد حساس به لاتکس شود.

جهت آگاهی از راه های درمان قطعی زگیل تناسلی کلیک کنید.


[ بازدید : 151 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دلایل ایجاد عفونت در ناحیه مقعد

گلنار جودی
دلایل ایجاد عفونت در ناحیه مقعد

شاید برای خیلی از ما پیش آمده باشد که در دوره ای از زندگی خود دچار درد یا عفونت در ناحیه نشیمنگاهی شویم. این عارضه می‌تواند پیشامدی بسیار ناراحت کننده باشد، اما امروزه به دلیل رشد روز افزون علم پزشکی به طور قطعی قابل درمان است. در پزشکی دردی که در داخل یا اطراف مقعد و راست روده به طور مزمن احساس می‌شود، پروکتالژیا (proctalgia) نامیده می‌شود.

دلایل شایع درد و عفونت در ناحیه نشیمنگاهی

دلایل بسیاری در بوجود آمدن این عارضه برای یک فرد وجود دارند. در ادامه به بررسی شایع ترین آن ها و راه های درمانشان می پردازیم:

فیستول و آبسه مقعدی

فیستول مقعدی یک کانال کوچک است که بین انتهای روده و پوست نزدیک به مقعد ایجاد می شود. این عارضه معمولاً به دلیل جمع شدن چرک و عفونت ایجاد می شود.

علائم فیستول مقعدی یا آبسه می تواند شامل موارد زیر باشد:

دردی مزمن که ممکن است حتی هنگام نشستن بدتر شود
ترک های ناهنجار پوستی در اطراف مقعد
خروج چرک یا خون از بدن
تورم و قرمزی در اطراف مقعد
احساس سوزش و گرمای شدید در ناحیه مقعد

در صورت تجمع چرک ها، اگر آبسه به مرحله حاد نرسیده باشد ، پزشک عمومی ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند. اگر چرک و عفونت در ناحیه مقعدی پیشرفت کند، ممکن است نیاز به تخلیه چرک ها توسط متخصص در بیمارستان داشته باشد. که این عمل تحت بیهوشی عمومی (در حالی که خواب هستید) انجام می شود.

اگر ایجاد آبسه منجر به فیستول شود، نواحی عفونی به خودی خود درمان نمیابند و حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای اطلاعات کاملتر از روش های تشخیص علائم و درمان فیستول مقعدی بدون جراحی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شقاق مقعدی

یکی دیگر از عوامل شایع در ایجاد درد و عفونت در ناحیه نشیمنگاهی شقاق یا فیشر مقعد می باشد. شقاق پارگی کوچکی در پوست نزدیک دریچه مقعد است که می تواند بنا به دلایل مختلفی ایجاد شود.

علائم شقاق مقعدی شامل موارد زیر است:

درد شدید هنگام خروج مدفوع
سوزش یا درد مزمن که هنگام انجام کارهای روزمره بروز می کند.

شقاق مقعدی می تواند بسیار دردناک باشد ، اما بسیاری از آنها طی چند هفته خود به خود بهبود می یابند. این بیماری در حالت مزمن به عمل شقاق با لیزر یا جراحی عمومی نیاز دارد.

خونریزی مقعدی

ممکن است پس از اجابت مزاج مقدار کمی خون روی دستمال توالت مشاهده کنید. به این عارضه خونریزی مقعدی گفته می شود. خونریزی مقعدی می تواند یکی از دلایل وجود شقاق در ناحیه مقعد باشد. گاهی نیز به دلیل یبوست مزمن اتفاق می افتد.

خوردن فیبر بیشتر ، نوشیدن مایعات فراوان و مصرف ملین ها و مسکن های بدون نسخه می تواند در کاهش درد به شما کمک کند.

اما اگر درد ادامه پیدا کند ، ممکن است به پماد خاصی نیاز داشته باشید که حلقه عضله اطراف مقعد شما را شل کند و مدفوع بتواند خروج راحت تری داشته باشد. در این موارد از شیاف های روان کننده هم می توان استفاده کرد.

توده های بواسیری یا هموروئید

دلیل بیماری بواسیر رگهای خونی متورمی هستند که در داخل یا اطراف ناحیه مقعد ایجاد می شوند. معمولاً تصور می شود که علت آن فشار زیاد زمان دفع مدفوع و یبوست است.

در بسیاری از موارد ممکن است فرد مبتلا علائمی از بیماری بواسیر نبیند. علائم بارز هموروئید بصورت زیر است:

خونریزی پس از اجابت مزاج
خارش و سوزش
احساس وجود توده یا برآمدگی غیر طبیعی در مقعد
درد و قرمزی در ناحیه آنوس

علائم بواسیر (هموروئید) اغلب پس از چند روز از بین می روند. خوردن فیبر بیشتر، نوشیدن مایعات فراوان و مصرف ملین ها و مسکن های بدون نسخه می تواند به شما کمک کند.

همچنین می توانید در مورد روش های درمانی هموروئید بیشتر بخوانید.

روش های تشخیص علائم و درمان فیستول مقعدی بدون جراحی

از دیدن پزشک عمومی جهت مطرح کردن بیماری خود خجالت نکشید. زیرا هر چه زودتر به فیستول مقعدی رسیدگی کنید، ممکن است دیگر نیازی به انجام جراحی و تحمل درد نداشته باشید. درد مقعدی یک مشکل شایع است که پزشکان به مواجه شدن با آن عادت کردند. پزشک عمومی سعی می کند مشکل را حل کند و به شما مشاوره درمانی دهد.

آنها احتمالاً از شما میخواهند که ناحیه مقعد شما را دیده و بررسی کنند. به این عمل معاینه مقعدی گفته می شود (به این صورت که انگشت خود را در حالی که دستکش به دست دارند به آرامی وارد دریچه مقعد شما می کنند) تا از نظر وجود ناهنجاری بررسی کنند.

اگر بلافاصله پس از انجام این کار علت مشخص نشود ، شما را برای مشاوره و آزمایشات بیشتر به یک متخصص ارجاع می دهند.

رایج ترین روش های تشخیص

متخصص در مورد علائمی که تجربه کردید از شما سوال خواهد کرد. در طول معاینه فیزیکی ، پزشک به دنبال یافتن ابتدای فیستول ممکن است ناحیه عفونی را فشار دهد تا ببیند آیا از آن چرک بیرون می زند یا نه. برای بهبودی در تشخیص درست روش های زیر نیز به کار برده می شود:

پروب فیستول (prob): لوله مانندی نازک و بلند که از طریق دهانه خارجی فیستول به داخل آن فرستاده می شود.
آنوسکوپ: یکی از تجهیزات پزشکی تخصصی است که برای مشاهده داخل کانال مقعد استفاده می شود.
تصویربرداری: شامل انجام سونوگرافی می شود که با استفاده از امواج صوتی تصویری داخل مقعد و تمام اجزای آن گرفته می شود همچنین ام آر آی MRI یکی دیگر از روش های تشخیص تخصصی فیستول است.

درمان فیستول مقعدی بدون جراحی

برای درمان فیستول مزمن آنتی بیوتیک ها به تنهایی نمی توانند نقش درمانی داشته باشند پس لازم است تا به دنبال روش های جدی تر بشید. در اینجا به بررسی موثر ترین روش های درمان فیستول مقعدی بدون جراحی می پردازیم:

نخ سِتون Seton : طی این روش ، یک نخ جراحی به اسم ستون داخل کانال فیستول قرار می گیرد. پس از ماندن نخ ستون به مدت چندین هفته در داخل فیستول، روند بهبودی تسریع پیدا می کند. این روش باعث می شود که جراحی دیگری برای از بین بردن توده صورت نگیرد و احتمال انجام آن بسیار کم باشد.
چسب فیبرین یا افزودن کلاژن : در بعضی از موارد ممکن است از چسب فیبرین که تهیه شده از پروتئین پلاسما می باشد ، به جای عمل جراحی در درمان فیستول مقعد و برش آن استفاده شود. این چسب از طریق دهانه خارجی فیستول تزریق می شود و از طریق تراکم پوست، باعث بسته شدن چرک و عفونت می شود.

مشاهده کامل مقاله درد و عفونت ناحیه مقعد

[ بازدید : 154 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]