مراقبت از محل زخم بعد از عمل هموروئید

گلنار جودی

بعد از عمل بواسیر، مراقبت از محل زخم بسیار مهم است تا از عفونت و تشکیل خونریزی جلوگیری شود. در ادامه، چند نکته برای مراقبت از محل زخم پس از عمل بواسیر آورده شده است:

  1. استفاده از آب و صابون: در روزهای اول پس از عمل، محل زخم را با آب خنک و صابون و دستمال پارچه ای بشویید. این کار به کاهش درد و التهاب کمک میکند.
  2. استفاده از یخ: برای کاهش درد و التهاب، میتوانید یک دستمال را در آب یخ بگذارید و روی محل زخم قرار دهید. این کار نیز به کاهش درد و التهاب کمک میکند.
  3. استفاده از داروهای ضد التهاب: پزشک ممکن است به شما داروهای ضد التهاب مانند آسپرین یا ایبوپروفن تجویز کند تا درد و التهاب را کاهش دهید.
  4. استفاده از کرم های ضد التهاب: پزشک ممکن است به شما کرم یا ژل ضد التهاب تجویز کند تا درد و التهاب را کمتر حس کنید.
  5. تعویض بانداژ: پزشک ممکن است به شما بانداژ تجویز کند تا محل زخم را پوشانده و از تماس با لباس‌ هایتان جلوگیری کنید. هر چند ساعت یک بار بانداژ را تغییر دهید.
  6. اجتناب از فعالیت‌ های سنگین: پس از عمل بواسیر، بهتر است فعالیت‌ های سنگین را اجتناب کنید تا از خونریزی و درد جلوگیری شود.
عکس ترکیدن بواسیر خونی

اما با انجام مراقبت های خاص و رعایت یکسری از نکات می توان احتمال بازگشت بیماری را به حداقل کاهش داد. این مراقبت ها عبارتند از :

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر بواسیر و متخصص هموروئید در تهران

حمام سیتز

حمام سیتز یکی از روشهای مراقبتی و پیشگیری از عود مجدد بواسیر یا هموروئید است. ضمن آنکه رعایت این نکته در دوره نقاهت پس از عمل می تواند به تسریع روند بهبودی کمک نماید.

برای استفاده از حمام سیتز یا همان حمام نشیمن تنها کافی است ناحیه کفل و ران ها را در آب نسبتاً گرم قرار دهید. و در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در این آب بنشینید. برای تاثیر گذاری بیشتر و ضد عفونی کردن می توانید به آب این حمام نمک اپسوم و یا جوش شیرین بیافزاید.

رعایت بهداشت

حفظ بهداشت مقعد در تمامی مراحل درمان الزامی است، اما این مورد در دوره نقاهت پس از عمل بواسیر اهمیت بیشتری می یابد. رعایت بهداشت یکی از مهمترین موارد مراقبت بعد عمل بواسیر است. در صورت داشتن پانسمان باید مرتباً آن را تعویض نمایید. اما از زیاده روی در شستشو بپرهیزید و زیرا این امر نیز ممکن است به التهاب بیشتر بیانجامد.

jarahlaser.com


برچسب ها: بواسیر , هموروئید ,
[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]