درمان فوری یبوست شدید و مزمن در زنان و مردان؛ خانگی + دارو

گلنار جودی

عکس درمان یبوست و راه های خانگی

عارضه یبوست یکی از آزار دهنده ترین عارضه های گذرا و مقطعی در ناحیه نشیمنگاه است که اکثر افراد برای یک یا دو بار هم که شده در برهه ای از زندگی خود به آن دچار می شوند. در نتیجه به دنبال انواع روش های درمان آن می گردند. اما بهترین روش درمان فوری یبوست چیست؟

در این مقاله تصمیم داریم به طور مفصل انواع روش های درمان یبوست را توضیح دهیم.

زمانی که یبوست ماه ها در یک بازه زمانی مشخص ادامه پیدا کند، مزمن و شدید تلقی می شود. پزشک باید بفهمد که علت ابتلا به یبوست چه بوده است. اما قبل از اینکه او داروهایی را برای درمان پیشنهاد کنند. علائم این عارضه عبارتند از:

  • دفع کمتر از سه مدفوع در هفتهبیماری بواسیر یا هموروئید
  • زخم شقاق مقعدی (فیشر)
  • ایجاد کانال فیستول
  • داشتن مدفوع توده یا سفت.
  • زور زدن برای اجابت مزاج
  • احساس می کنید که انسدادی در رکتوم شما وجود دارد که مانع از حرکت روده می شود.
  • احساس می کنید که نمی توانید مدفوع را به طور کامل از رکتوم خود خالی کنید.

دکتر ممکن است ابتدا به شما پیشنهاد دهد که تغییراتی در زندگی روزمره خود ایجاد کنید. این تغییرات ممکن است شامل موارد زیر باشند:

نشانه های ابتلا به یبوست

درمان خانگی یبوست

روش های خانگی شامل تمام مواردی هستند که می توانید به راحتی آنها را در خانه اجرا کنید و از یبوست خود رهایی پیدا کنید.

جا دادن فیبر در رژیم غذایی

بشقاب خود را با مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها و غلات کامل پر کنید و از غذاهای کم فیبر مانند لبنیات و گوشت زیاد استفاده نکنید. تغذیه هایی که شامل فیبر کافی هستند؛ سبزیجات، میوه ها و غلات کامل هستند و غذاهای کم فیبر شامل لبنیات و گوشت می باشند.

ادامه مطلب درمان فوری یبوست | hpvdarman.com


برچسب ها: یبوست , درمان یبوست ,
[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

گالری عکس زگیل تناسلی

گلنار جودی

اگر به این عارضه دچار شده باشید، پس از کمی تحقیق متوجه خواهی شد که قطعی ترین و بهترین روش برای درمان و از بین بردن این زائده های گوشتی، درمان زگیل تناسلی با لیزر می باشد. دکتر زگیل توسط اشعه لیزر CO2 می تواند طی یک جلسه انواع زائده های تناسلی خفیف، کوچک، بزرگ و درشت را از بین ببرد.

پس از درمان نیاز به گذاشتن پانسمان روی زائده ها نیست ولی اگر این زگیل ها بسیار بزرگ یا خوشه ای باشند، ممکن است پزشک توصیه کند برای چند روز روی آنها چسب مخصوص زده شود تا ترشحات نداشته و مجدد ویروس زگیل پخش نشود.

فرد مبتلا به محض درمان زگیل تناسلی خود و تا زمان از بین رفتن ویروس اچ پی وی به هیچ عنوان نباید با کسی رابطه جنسی داشته باشد. زیرا قادر به انتقال زائده ها می باشد.

ظاهر زگیل های دستگاه تناسلی پس از لیزر درمانی به شکل زیر هستند:

شکل زائده های تناسلی حین لیزر درمانی
این تصویر به خوبی نشان می دهد که حین تابش اشعه لیزر چه اتفاقی برای زائده ها می افتد.

همانطور که مشاهده می کنید، پس از تابش لیزر زائده ها کاملا از بین رفته اند و پوست به شکل اولیه خود برگشته است. در قدیم روشی که برای درمان زگیل ها استفاده می شده، شامل بریدن آنها با چاقو جراحی یا کرایو بوده است. که البته کرایوتراپی یا از بین بردن زگیل با روش انجماد امروزه هم انجام می شود ولی نسبت به لیزر قدیمی تر است.

گاری عکس زگیل https://cliniczarei.com/warts/picture/


برچسب ها: زگیل تناسلی ,
[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مقایسه جدیدترین روش های عمل بواسیر یا هموروئید

گلنار جودی

درمان بواسیر یا هموروئید

عارضه ناخوشایند و دردناک بواسیر که حدودا نصف مردم جهان در طول زندگی خود به آن دچار می شوند، یک بیماری مقعدی رایج به حساب می آید که در انتهای راست روده و مقعد ایجاد می شود. بسیاری از مبتلایان با علائم و دلایل هموروئید آشنا نیستند و به همین دلیل برای درمان هم اقدامی انجام نمی دهند.

در این مقاله روش های نوین عمل بواسیر یا هموروئید بصورت سرپایی و سایر روش های جراحی هموروئید با بیهوشی را بررسی خواهیم کرد:

بیماری هموروئید

بیماری هموروئید یا بواسیر چیست؟ یکی از شایع ترین بیماری‌های نشیمنگاهی می‌باشد که نام انگلیسی و علمی آن Hemorrhoids است. بطور کلی به متورم شدن و باد کردن رگ‌های اطراف مقعد که معمولا بر اثر فشار وارد شده بر رکتوم ایجاد می‌شود، بواسیر یا هموروئید می‌گویند.

رگ‌های خونی اطراف مقعد که وظیفه خونرسانی را به عهده دارند، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر عروق دارند.

اما با این حال ممکن است شرایطی مثل یبوست مزمن یا برقراری رابطه مقعدی که چندین برابر فشار به ناحیه مقعد وارد می‌کنند، باعث ایجاد کشیدگی و یا پارگی رگ های این بخش شوند.

معمولا ما هنگام ابتلا به این بیماری از بیان آن خجالت می کشیم، سکوت می‌کنیم و اجازه می دهیم تا عارضه پیشرفت کند.

باید بدانید که هموروئید خود به خود درمان نمی شود و حتما باید اقدامات درمانی برای آن صورت گیرد.

عمل هموروئید یا بواسیر با لیزر

اول اینکه کابوس تیغ و چاقوی عمل بواسیر یا هموروئید را فراموش کنید. روش های نوین و بسیار پیشرفته ای در علم پزشکی به وجود آمده است که مقوله درمان بواسیر و بسیاری از بیماری‌ها را به طور کل دگرگون کرده است.

در روش لیزر بواسیر با تاباندن اشعه یکپارچه لیزر co2 زائده‌های هموروئیدی را حذف می‌کنند و این درمان با حداقل درد و خونریزی انجام می‌شود.

در این درمان نه خبری از بستری است و نه خبری از بیهوشی عمومی و عوارض آن. زمان هم قطعا با اهمیت است و شما باید در سریع ترین زمان ممکن دوره درمان نقاهت خود را بگذرانید.

مدرن ترین روشی که امروزه در دنیا برای درمان قطعی بواسیر بدون عمل جراحی کاربرد دارد تکنولوژی لیزر درمانی است. شاید بپرسید برای انجام چنین کاری بهترین پزشک چه کسی است و به کجا باید مراجعه کرد؟

کلینیک دکتر بیژن عابدیان یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین مراکز درمان هموروئید با لیزر در تهران است و با بکارگیری پرسنل مجرب و پزشک متخصص توانسته بیش از هزاران درمان موفق را در کارنامه خود ثبت کند.

مزایای درمان بواسیر با لیزر

  • بدون درد
  • بدون خونریزی
  • بدون بخیه و پانسمان
  • بدون بیهوشی
  • بدون بستری
  • بدون عوارض ناشی از عمل بواسیر به روش سنتی مثل بی اختیاری در دفع مدفوع
  • بدون بازگشت مجدد هموروئید

در عمل لیزر بواسیر بیماری شما را در کمتر از ۱ ساعت درمان کنیم و شما به خانه یا محل کار خود باز می‌گردید.

اگر هموروئید شما از نوع داخلی درجه ۱ یا ۲ باشد، لیزر بواسیر قطعا بهترین گزینه است. بواسیر درجه ۱ فقط با خونریزی همراه است و بواسیر درجه ۲ علاوه بر خونریزی، مختصری درد و بیرون زدگی هم دارد.

این ها خفیف ترین درجات هموروئید می باشند و با اشعه درمانی به وسیله لیزر کاملا برطرف خواهند شد. اگر هم درجه هموروئید شما ۳ یا ۴ باشد یعنی انواع شدید تر آن، باز هم می‌توان به وسیله لیزر مشکل را برای همیشه حل کرد.

مراقبت‌های بعد از لیزر بواسیر

بیماری هموروئید یا بواسیر همانطور که قبلا گفته شد بخاطر سبک زندگی ماشینی و خوراک غلط معمولا بوجود می آید.

پس برای اینکه بعد از لیزر مجدد به این بیماری دچار نشوید بهتر است نوشیدن آب زیاد، مصرف فیبر و نشستن در آب گرم، استفاده از توالت فرنگی و عدم استفاده از شوینده های حساسیت زا را در برنامه خود قرار دهید.

رعایت همین نکات ساده بعد از لیزر برای تکمیل دوره درمان شما کافی است.

سایر روش‌های درمان بواسیر

عمل جراحی هموروئید به روش های سنتی هم یکی دیگر از راهکارهای درمان این عارضه به شمار می رود که البته جراحی بواسیر با لیزر به دلیل مزایای فراوان تا حد زیادی جایگزین این روش ها شده است.

در ادامه به بررسی و توضیح راه های مختلف عمل هموروئید می‌پردازیم:

عمل بواسیر با استاپلر

استاپلر یک روش عمل بواسیر است که معمولا برای هموروئید داخلی درجه سه و چهار که از مقعد بیرون زده کاربرد دارد.

در جراحی استاپلر یا هموروئیدوپکسی با استفاده از منگنه هایی جریان خون در هموروئید را متوقف می کنند و این زائده به مرور کوچک شده و از بین می رود.

این روش درمان تضمینی بواسیر به حساب نمی آید و طبق تحقیقات بسیاری از بیماران بعد از مدتی دچار عود مجدد این عارضه شده اند.

رابربند

روش رابربند هم برای درمان هموروئید داخلی کاربرد دارد و با استفاده از آنوسکوپ صورت می گیرد و طی آن انتهای بواسیر با استفاده از کش بسته می شود.

بعد از اینکه یک حلقه پلاستیکی به دور زائده هموروئیدی بسته می شود، جریان خون به این قسمت قطع شده و زائده از بین می رود.

این روش عمل بواسیر، بیمار را متحمل درد و خونریزی زیادی می کند و درمان قطعی هموروئید به شمار نمی رود و احتمال بازگشت بیماری وجود خواهد داشت.

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی نوعی روش درمان برای عروق خونی آسیب دیده و اصطلاحاً واریسی شده است. این درمان روشی قدیمی برای درمان عروق است که از قرن ۱۹ میلادی مورد توجه قرار گرفت.

در این روش ماده ای مخصوص به عروق خونی یا لنفاوی تزریق می شود که هدف از آن کوچک تر کردن و از بین بردن عروق است.

برای درمان بواسیر با روش اسکلروتراپی در حدود ۱ الی ۳ میلیمتر داروی اسکلروزان که همان ترکیب فنل در روغن زیتون است را به عروق آسیب دیده در زیر مخاط بالشتک های هموروئید و قسمت متورم آن تزریق می کنند.

پس از تزریق اسکلروزان دیواره سیاهرگ ها دچار چسبندگی شده و در نهایت به خشک شدن عروق خونی و فروکش کردن آن می انجامد. اما نمی توان از اسکلروتراپی به عنوان روش قطعی درمان یاد کرد.

هموروئیدکتومی باز

هموروئیدکتومی یک روش جراحی برای بهبود هموروئید است. در روش هموروئیدکتومی باز با استفاده از تیغ جراحی و تحت بیهوشی، بافت اضافی بواسیر را حذف می کنند.

در این روش محل جراحی را بخیه نمی‌زنند و آن را باز می گذارند و یک گاز یا پانسمان را روی زخم می‌گذارند.

هموروئیدکتومی بسته

این روش هم کاملا مشابه هموروئیدکتومی باز انجام می شود، با این تفاوت که در روش بسته پزشک جراح با نخ بخیه محل جراحی را ترمیم می کند و بعد از مدتی باید بخیه های عمل بواسیر کشیده شود.

عمل هموروئید

نقاهت بعد از عمل هموروئید چگونه است؟

بعد از عمل هموروئید باید منتظر کمی درد باشید. عمل جراحی بواسیر هم مثل سایر روش های جراحی نیاز به گذراندن دوران نقاهت دارد. به این معنی که بیمار باید این مدت زمان را با احتیاط کامل بگذراند تا دچار عفونت یا بازگشت مجدد بیماری نشود.

اولین روز بعد از جراحی فرد در بیمارستان بستری می شود تا پانسمان و مراقبت های لازم انجام شود و اگر بیمار درد زیادی داشته باشد، به او داروی مسکن تزریق می‌شود.


http://www.shafaf.ir/fa/news/540085/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF


[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهترین روش برای درمان شقاق یا فیشر مقعدی کدام است؟

گلنار جودی

بهترین روش برای درمان شقاق یا فیشر مقعدی کدام است؟
شقاق مقعدی یک پارگی کوچک در پوست دیواره خارجی و لبه مقعد است که منجر به ایجاد درد و خونریزی بخصوص هنگام دفع می شود. شقاق یا فیشر اگر بیش از شش هفته طول بکشد، شقاق مقعدی مزمن نامیده می شود.
شقاق مقعدی یک پارگی کوچک در پوست دیواره خارجی و لبه مقعد است که منجر به ایجاد درد و خونریزی بخصوص هنگام دفع می شود. شقاق یا فیشر اگر بیش از شش هفته طول بکشد، شقاق مقعدی مزمن نامیده می شود.

زخم های مقعدی گاهی جدی نیستند و خود به خود بهبود می یابند، اما قطعاً دردناک هستند. برای بیشتر افراد، شقاق مقعدی خیلی سریع بهبود می‌یابد، اما در مواقع بسیاری به درمان نیاز است و ممکن است شقاق مقعدی دوباره عود کند. در این مقاله به بررسی کامل این بیماری و بهترین روش های درمان شقاق یا فیشر می پردازیم:

علائم شقاق مقعد

شقاق یا فیشر علائم دردناک و آزاردهنده ای ایجاد می کند که شایع ترین آنها به شرح زیر است:

درد، گاهی اوقات شدید در هنگام اجابت مزاج که می تواند تا چند ساعت ادامه داشته باشد

خون قرمز روشن روی مدفوع یا دستمال توالت پس از اجابت مزاج

یک ترک قابل مشاهده در پوست اطراف مقعد

یک توده کوچک یا تگ پوستی روی پوست نزدیک شقاق مقعد

دلایلی که باعث ایجاد شقاق مقعدی می شود؟

شقاق مقعدی اغلب هنگام دفع مدفوع بزرگ یا سفت رخ می دهد. یبوست مزمن یا اسهال مکرر نیز می تواند پوست اطراف مقعد شما را پاره کند. با این حال، همیشه شقاق مقعدی به دلیل رژیم غذایی کم فیبر و یبوست نیست. شقاق هایی که به سرعت بهبود نمی یابند یا در موقعیتی غیر از قسمت خلفی و خط وسط مقعد شما قرار دارند ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد.

علل دیگر عبارتند از:

زور زدن در هنگام زایمان یا حرکات روده

داشتن بیماری التهابی روده (IBD)، مانند بیماری کرون

کاهش جریان خون در ناحیه آنورکتال

داشتن عضلات اسفنکتر مقعد بیش از حد سفت یا اسپاستیک

وارد شدن در رابطه جنسی مقعدی

قرار دادن اجسام در مقعد

زایمان و بارداری

مواردی که باید به پزشک بگویید

در بیشتر موارد، صحبت در مورد علائم می تواند به پزشک شما اطلاعات کافی برای تشخیص شقاق مقعدی بدهد. حتما موارد زیر را به آنها بگویید:

چه مدت است درد، سوزش یا خارش دارید

شدت ناراحتی شما چقدر است

درد و ناراحتی معمولا چقدر طول می کشد

رنگ خونی که مشاهده می کنید

پزشک شما ممکن است در مورد رژیم غذایی، عادات روده شما، و اگر شما هر گونه بیماری پزشکی یا مشکلات روده ای دیگر دارید، سوال کند.

پزشک شما معمولاً می‌تواند شقاق مقعدی را از روی علائمی که به آنها می‌گویید تشخیص دهد. اما بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا شقاق دارید؟ معاینه فیزیکی است.

احتمالاً نیازی به معاینه رکتوم (زمانی که پزشک از انگشت دستکش دار استفاده می کند تا داخل مقعد را بررسی کند) یا آنوسکوپی (زمانی که پزشک یک اسکوپ روشن را وارد کانال مقعد می کند) ندارید.

راه های درمان شقاق

اگر شقاق مقعدی شما شدید است یا بعد از 8 هفته به درمان پاسخ نمی‌دهد، ممکن است مجبور شوید به یک جراح کولورکتال یا پزشک جراح عمومی مراجعه کنید. زیرا شقاق مزمن فقط با روش های جراحی و لیزر درمان می شود.

در صورتی که سایر درمان ها موثر نبوده اند، ممکن است جراحی توصیه شود. تکنیک های جراحی مختلف وجود دارد که می توان از آنها برای درمان شقاق مقعدی استفاده کرد.

به طور کلی روش لیزر شقاق به عنوان موثرترین درمان برای شقاق مقعد در نظر گرفته می شود، به طوری که بیش از 9 نفر از هر 10 نفر نتایج طولانی مدت خوبی را تجربه می کنند.

عمل شقاق با لیزر

عمل لیزر در مقایسه با جراحی شقاق روش آسان‌تری می‌باشد که علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، بیمار درد و خونریزی را هم احساس نمی‌کند. از روش لیزر هم برای درمان شقاق مزمن و هم حاد استفاده می‌شود و احتمال بازگشت دوباره بیماری در آن بسیار کمتر است.

درمان شقاق با لیزر یکی از روش‌های نوین و کم تهاجمی درمان می‌باشد که امروزه تقریبا جایگزین جراحی شقاق به روش های قدیمی و پرخطر شده است. بی شک همه بیماران از اتاق عمل و تیغ جراحی واهمه دارند و ترجیح می‌دهند روش های آسان‌تری را برای درمان بیماری خود انتخاب کنند که لیزر یکی از بهترین روش‌های درمان این عارضه است.

عمل لیزر شقاق بدون بیهوشی و به صورت سرپایی انجام می شود و زمان عمل کمتر از ساعت است. در روش لیزر فیشر بجای بیهوشی از بی حسی موضعی استفاده می شود. طی این عمل با استفاده از اشعه لیزر محل زخم ترمیم شده و در صورت لزوم زائده های اضافی حذف می شوند. بیمار بلافاصله بعد از انجام این درمان مرخص می شود و نیازی به استراحت نیست.

اسفنکتروتومی شقاق

اسفنکتروتومی جانبی شامل ایجاد یک برش کوچک در حلقه عضله اطراف اسفنکتر است تا به کاهش تنش در کانال مقعدی شما کمک کند. این به شقاق مقعدی اجازه می دهد تا بهبود یابد و احتمال ایجاد شقاق دیگر را کاهش می دهد.

این یک عمل جراحی کوتاه و نسبتاً ساده است که معمولاً تحت بیهوشی عمومی و بستری یک روزه بیمار انجام می شود. البته ممکن است اسفنکتروتومی عوارضی مثل بی اختیاری مدفوع را به همراه داشته باشد. اکثر افراد در عرض 2 تا 4 هفته به طور کامل بهبود می یابند و دوران نقاهت این عمل معمولا طولانی است.

فلپ های مقعدی پیشرفته

فلپ های مقعدی پیشرفته شامل برداشتن بافت سالم از قسمت دیگری از بدن و استفاده از آن برای ترمیم شقاق و بهبود خون رسانی به محل شقاق است. این روش ممکن است برای درمان شقاق طولانی مدت (مزمن) مقعد ناشی از بارداری یا آسیب به کانال مقعد توصیه شود.



[ بازدید : 81 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

محاسبه هزینه عمل جراحی و لیزر کیست مویی

گلنار جودی

محاسبه هزینه عمل جراحی و لیزر کیست مویی؛ شرایط بیمه

با توجه به شرایط سخت جراحی کیست مویی با روش های سنتی، بسیاری از بیماران روش عمل سرپایی کیست مویی با لیزر را برای درمان انتخاب می کنند. مهم ترین نگرانی این افراد، هزینه عمل لیزر کیست مویی است که در تصمیم گیری آنها تاثیر زیادی دارد.

هزینه عمل کیست مویی با لیزر چقدر است؟

شاید فکر کنید این بیماری در مراحل ابتدایی نیاز به درمان خاصی ندارد، اما وقتی عفونت سینوس پیشرفت کند، به بافت های اطراف سرایت می‌کند و در مواقعی حتی می تواند وارد خون شود. تنها راه درمان این عارضه تخلیه چرک و ضایعات زیر پوست مقعد است که با جراحی و لیزر امکانپذیر است.

در مواقع بسیاری وحشت از تیغ جراحی و هزینه لیزر کیست مویی باعث می شود افراد از مراجعه برای درمان پرهیز کنند.

روش نوین لیزر کیست مویی که تقریبا جایگزین جراحی شده هیچ یک از عوارض جراحی را ندارد و به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود.

بنابراین این روش هیچ یک از مراقبت های سخت و عوارض بعد از جراحی سینوس پیلونیدال را ندارد و بیمار درد و خونریزی را احساس نمی کند، پس جای نگرانی نیست.

برای تعیین هزینه جراحی و لیزر، باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا معاینه صورت گیرد و اعلام هزینه تا قبل از بررسی وضعیت بیماری امکانپذیر نیست.

اما در ادامه مهم ترین مواردی که در تعیین هزینه عمل لیزر کیست مویی تاثیرگذارند را بررسی خواهیم کرد:

  • دستمزد پزشکی که به عنوان دکتر کیست مویی به او مراجعه می کنید
  • میزان پیشرفت عفونت بیماری
  • شرایط بیمار
  • کلینیک یا بیمارستانی که به آن مراجعه می کنید

تفاوت هزینه لیزر و جراحی

بر خلاف تصور عموم روش جراحی و لیزر کیست مویی از لحاظ هزینه تفاوت چندانی با هم ندارند. برای عمل جراحی کیست مویی فرد باید از یک روز قبل از عمل تا یک روز بعد از عمل در بیمارستان بستری شود و علت این امر نیاز بیمار به مراقبت های قبل و بعد از جراحی کیست مویی است.

بعد از اینکه بیمار مرخص شد، حدودا دو هفته نیاز به استراحت و مراقبت های بعد از عمل دارد و قادر به انجام فعالیت های روزانه نیست.

مجموع هزینه جراحی کیست مویی که شامل هزینه بستری در بیمارستان، مراقبت ها و نقاهت بعد عمل و از همه مهم تر احتمال عفونت یا بازگشت بیماری است از هزینه لیزر بیشتر می‌شود.

در روش لیزر علاوه بر اینکه نیازی به گذراندن دوران نقاهت و بستری نیست، درمان قطعی است و احتمال بازگشت بیماری وجود نخواهد داشت.


هزینه درمان کیست مویی با لیزر


[ بازدید : 83 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهترین دکتر و روش درمان فیستول مقعدی چیست؟

گلنار جودی

بیمارانی که بنا به دلایل متعدد به بیماری مانند آبسه مقعدی مبتلا می شوند، معمولا پس از آن فیستول مقعدی را هم تجربه می کنند. گاهی ممکن است این آبسه به دلیل یک ضربه مانند افتادن از جایی یا زمین خوردن با قسمت نشیمنگاه ایجاد شود.

بیمارانی که بنا به دلایل متعدد به بیماری مانند آبسه مقعدی مبتلا می شوند، معمولا پس از آن فیستول مقعدی را هم تجربه می کنند. گاهی ممکن است این آبسه به دلیل یک ضربه مانند افتادن از جایی یا زمین خوردن با قسمت نشیمنگاه ایجاد شود.

در این موارد فرد برای درمان باید به دکتر مراجعه کند. چون نه آبسه و نه فیستول بیماری نیستند که خود به خود بهبود یابند.

فیستول

فیستول مقعد چیست؟

فیستول مقعدی یا همان فیستول آنال یک اتصال لوله مانند غیر طبیعی است که بین قسمت داخلی مقعد (در کانال رکتوم) و پوست خارج از آن ایجاد می شود. در حقیقت این بیماری مانند تونلی در زیر پوست می ماند که دو قسمت مجزا از بدن را به یکدیگر متصل کرده و منجر به عفونت می شود.

تشخیص فیستول چگونه انجام می شود؟

پزشکی که شما برای معاینه و بررسی به او مراجعه می کنید، می تواند فیستول را با معاینه فیزیکی ناحیه مقعد تشخیص دهد. اگر دکتر دهانه باز فیستول را ببیند، معمولا سعی می کند عمق و جهت آن را هم تعیین کند. در برخی موارد، پزشک ممکن است سونوگرافی یا ام آر آی را تجویز کند. این آزمایش ها به پزشک اجازه می دهد فیستول داخل بدن شما را به راحتی ببیند و عمق یا طول دقیق را محاسبه کند.

به کدام دکتر باید مراجعه کرد؟

اگر به این بیماری مبتلا شدید، چند گزینه پیش روی شما می باشد. جراح عمومی، متخصص آنورکتال و متخصص گوارش گزینه های مناسبی هستند که می توانید برای درمان نزد آنها مراجعه کنید.

زمانی که پیش پزشک رفتید، می توانید سوالات زیر را از او بپرسید:

  • علت فیستول مقعدی من چیست؟
  • آیا نیاز به جراحی دارم؟
  • اگر چنین است، چقدر باید بعد از جراحی منتظر بمانم تا فعالیت های عادی خود را از سر بگیرم؟
  • باید رژیم غذایی خود را تغییر دهم؟
  • هنگام بهبودی جراحی فیستول از نرم کننده یا ملین مدفوع استفاده کنم؟
  • فیستول من ممکن است برگردد؟
  • داشتن فیستول عوارض طولانی مدتی دارد؟

مراجعه به متخصص چه نقشی در درمان فیستول دارد؟

اصولا وقتی تصمیم دارید برای مشکل یا مورد خاصی به پزشک مراجعه کنید، به دنبال یافتن شخصی هستید که علاوه بر تجربه، مهارت بالایی هم برای ارائه راه حل و از بین بردن بیماری داشته باشد. از این رو یک متخصص خوب برای درمان فیستول مقعد کسی می باشد که این مورد را با هم داشته، و علاوه بر آن حوصله و صبر زیادی برای صحبت با مراجعین داشته باشد. وقتی به چنین دکتری برای درمان مراجعه می کنید، در حقیقت درمان قطعی فیستول شما تضمین می شود و دیگر نگرانی باقی نمی ماند.

در نتیجه مراجعه به یک متخصص یا جراح خوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دستمزد جراح و کادر درمان چقدر است؟

دستمزد جراح و کادر درمان چقدر است؟

در رابطه با این سوال باید بگوییم که هزینه عمل کاملا بستگی به طول فیستول و محل ایجاد شدن آن دارد. از این رو حتما باید بیمار ابتدا توسط پزشک معاینه شده و سپس هزینه جراحی فیستول ذکر شود.

https://bit.ly/3tuGNMa


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تشخیص زگیل تناسلی زنان و مردان و بهترین درمان

گلنار جودی

در این صفحه قصد داریم به بررسی کامل زگیل تناسلی زنان و مردان از علت ها، علائم، عوارض تا روش های تشخیص و درمان بپردازیم:

زگیل تناسلی یکی از بیماری های آمیزشی شایع است که از نوعی عفونت ویروسی با نام HPV یا پاپیلوم انسانی ایجاد می شود. زنان در برابر این بیماری آسیب پذیرتر هستند زیرا عوارضی مثل سرطان دهان رحم سلامت آنها را تهدید می کند. با این حال مردان نیز از عوارض این بیماری در امان نبوده و ابتلا به اچ پی وی می تواند خطرات بسیاری را برای آنها به همراه داشته باشد.

این بیماری ممکن است در هر سنی و برای هر فردی که از نظر جنسی فعال است ایجاد شود، اما زنان کمتر از 30 سال بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند. امروزه روش های متنوعی برای از بین بردن زائده های زگیل تناسلی در زنان و مردان وجود دارد که در ادامه هر یک را بطور جامع بررسی خواهیم کرد:

علائم

اولین نشانه ابتلا به ویروس اچ پی وی ایجاد ضایعات زگیل بر روی نواحی تناسلی است. این زائده ها معمولاً بدون درد هستند و حساسیت ایجاد می کنند. در برخی از بیماران در مراحل اولیه پوست مرطوب میشود. زگیل ها ممکن است، هفته ها، ماه ها، سالها بعد از رابطه ایجاد شوند، بنابراین نمی توان زمان دقیقی را برای ابتلا به این ویروس عنوان کرد.

از علائم این بیماری می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • برآمدگی، صاف یا زبر روی اندام تناسلی یا اطراف آن
  • برجستگی هایی که می توانند به رنگ پوست اطراف یا کمی تیره تر یا خاکستری به نظر برسند
  • برجستگی های پراکنده یا خوشه ای با بافتی شبیه گل کلم
  • زگیل هایی که می توانند روی نواحی تناسلی مثل واژن، مقعد، کیسه بیضه، کشاله ران شوند.
  • زگیل هایی که می توانند پس از ابتلا به ویروس از طریق رابطه دهانی در دهان یا گلو ظاهر شوند.
  • زگیل هایی که گاهی ممکن است احساس درد، خارش، سوزش یا خونریزی داشته باشند.
  • اگر هنگام ادرار دچار درد و خونریزی میشوید، ممکن است زگیل ها در مجاری ادراری رشد کرده باشند.

به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

اگر از نظر جنسی فعال هستید یا در گذشته رابطه جنسی داشته اید و به تازگی با علائم زگیل تناسلی مواجه شدید، حتما در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. سوال بسیاری از مبتلایان این است که برای درمان زگیل تناسلی به چه پزشکی مراجعه کنیم؟درمان زگیل تناسلی معمولا توسط دکتر متخصص پوست، متخصص زنان (برای خانم ها) و اورولوژی (برای مردان) و همچنین پزشک جراح عمومی که تجربه کافی در درمان این عارضه را داشته باشد انجام می شود.دکتر زگیل تناسلی باید با تسلط کامل به انواع روش های جراحی و درمان زگیل تناسلی با لیزر و کرایو علاوه بر داشتن تجربه کافی در درمان انواع زگیل های کوچک و بزرگ، از امکانات و تجهیزات کامل هم برخوردار باشد.

علت زگیل

علت زگیل تناسلی ابتلا به عفونت ویروسی اچ پی وی یا ویروس DNA دار با نام HPV یا پاپیلومای انسانی است. این ویروس در طی رابطه جنسی و در تماس پوست با پوست ناحیه تناسلی از فردی به فرد دیگر منتقل میشود. در واقع برای انتقال ویروس لزوماً نیازی به رابطه جنسی کامل نیست.

ویروس اچ پی وی بیشتر از 100 گونه مختلف دارد، که همه انواع آنها می توانند زگیل ایجاد کنند؛ ولی در حدود 40 نوع از آنها عامل ایجاد زگیل در ناحیه تناسلی هستند. این ویروس مسری ترین بیماری پوستی است که در اولین تماس پوستی قابل انتقال است.این ویروس می تواند از طریق راه های زیر از فردی به فرد دیگر انتقال یابد:

  • تماس پوست با پوست ناحیه تناسلی
  • رابطه واژینال
  • رابطه مقعدی
  • رابطه دهانی
  • تماس دست با ناحیه آلوده به ویروس
  • اسباب بازی های جنسی

بر اساس تحقیقات انجام شده، احتمال انتقال ویروس از طریق بوسیدن، کارد و چنگال، استخر و لباسهای مشترک و یا دست دادن به فرد مبتلا وجود ندارد.

راه تشخیص زگیل تناسلی در مردان و زنان

متاسفانه هیچ آزمایش معمولی برای بررسی سویه های پرخطر HPV که باعث سرطان در مردان میشود، وجود ندارد. با این حال، برخی از پزشکان انجام تست پاپ مقعدی را برای مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا که در معرض خطر سرطان مقعد ناشی از HPV هستند، توصیه می‌کنند. در تست پاپ مقعدی ، پزشک سلول‌های مقعد را جمع‌آوری می‌کند و سپس آنها را از نظر وجود ناهنجاری در آزمایشگاه بررسی می‌کند.

تشخیص زگیل تناسلی زنان و مردان و بهترین درمان


تشخیص در زنان

تشخیص این بیماری با معاینه جسمی انجام میشود. در صورتی که زگیل ها با چشم غیر مسلح قابل دیدن نباشد، پزشک از کولپوسکوپ برای معاینه و بررسی دقیق استفاده می نماید. ممکن است پزشک از زگیل ها نمونه های کوچکی را دریافت نماید و برای بررسی دقیق به آزمایشگاه ارسال کنند.

درمان زگیل تناسلی

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای پاکسازی بدن از ویروس ها وجود ندارد. درمان هایی که در حال حاضر برای این بیماری انجام میشوند، تنها ضایعات زگیل را از بین می برند و تاثیری در حذف ویروس از بدن ندارند.

تا زمانی که هیچ علامتی وجود نداشته باشد (زائده های زگیل تناسلی)، هیچ درمانی برای عفونت HPV در بدن وجود ندارد. در عوض، پزشکان مشکلات سلامتی ناشی از ویروس HPV را درمان می کنند. همچنین می توان با تزریق واکسن از ابتلا به سایر گونه های زگیل تناسلی پیشگیری کرد.

https://b2n.ir/p69571


[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر بدون جراحی

گلنار جودی

درمان شقاق مقعدی
درمان شقاق مقعدی

لیزر درمانی یکی از نوین ترین و آخرین دستاوردهای دنیای پزشکی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله شقاق به کار گرفته می شود. درمان شقاق با لیزر با اثربخشی بالاتر و عوارض کمتر توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای انجام عمل جراحی شود و بسیاری از موارد این عارضه را حتی شقاق مزمن با درجات شدیدتر درمان نماید.

در روش درمان شقاق با لیزر ، پزشک متخصص با استفاده از انرژی اشعه ی لیزر و تاباندن آن به بافت های آسیب دیده اقدام به مسدودسازی شکاف ها و ترمیم بافت های آسیب دیده می کنند و بدین ترتیب بدون کوچکترین احساس درد و خونریزی در کوتاه ترین زمان ممکن بیماری شما برای همیشه درمان خواهد شد.

برای درمان فیشر به کدام دکتر باید مراجعه کرد؟

ممکن است این سوال فکر شما را نیز درگیر کرده باشد. در این موارد ممکن است بستگی به نوع شقاق شما داشته باشد. زیرا گاهی اوقات اگر بیماری در مرحله اولیه باشد با پماد قابل درمان بوده و در غیر این صورت یعنی اگر بیشتر از ۴ هفته ایجاد شده باشد، فرد باید به پزشک مراجعه کند. که مناسب ترین گزینه جراح عمومی یا متخصص گوارش است.

برای داشتن اطلاعات بیشتر می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

هزینه درمان شقاق یا فیشر مقعد با لیزر

درمان شقاق با لیزر یکی از مطمئن ترین و قطعی ترین روش هاست که می تواند بیماری شما را برای همیشه درمان کند. اما شاید برای بسیاری از افراد هزینه درمان شقاق با لیزر سوال برانگیز باشد. در رابطه با قیمت این روش باید بگوییم که همانطور که می دانید درمان با لیزر تحت پوشش هیچ بیمه ای نیست از طرفی عمق و وسعت شکاف ها و نوع بیماری شما در هزینه ی نهایی این فرایند درمانی تاثیر گذار است و نمی توان هزینه ی آن را قبل از معاینه مشخص کرد.

برای آگاهی از هزینه ی انجام لیزر شما نیاز به بررسی و انجام معاینات پزشکی دارید تا بتوان هزینه ی نهایی آن را برآورد کرد. ولی در هر صورت انجام این روش نسبت به انجام عمل جراحی بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر است.

عمل جراحی شقاق یا فیشر مقعد

عمل جراحی شقاق مقعد با وجود روش های نوین همچون لیزر درمانی همچنان وجود دارد و برای بسیاری از موارد ، پزشک روش عمل جراحی را انتخاب می کند. عمل جراحی بیشتر مختص به موارد شقاق مزمن است و با توجه به وضعیت علائم و نشانه های فیشر پزشک یکی از روش های زیر را برای جراحی انتخاب می کند:

  • جراحی شقاق به روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد
    روش دیلاتاسیون یا اتساع دریچه ی مقعد
  • فیشرکتومی

[ بازدید : 69 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

روش های انتقال زائده های دستگاه تناسلی چیست؟

گلنار جودی

متاسفانه امروزه این زائده ها با آسانی و از طریق تماس ناحیه تناسلی دو فرد با یکدیگر منتقل می شوند.

به نقل از: q.utoronto.ca

Unluckily you can get HPV without penetrative sex. Therefore, limit your sex partners to one person and care for your individual sex health.

ترجمه: متاسفانه ممکن است شما حتی بدون هم به اچ پی وی مبتلا شوید. بنابراین شریک جنسی خود را به یک نفر محدود کرده و به سلامت جنسی فردی خود اهمیت دهید.

به طور کلی روشهای انتقال شامل موارد زیر می باشند:

  • انتقال زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی
  • در موارد نادر، ممکن است از طریق لباس زیر نیز منتقل شود.
  • انجام اپیلاسیون در مراکز غیر بهداشتی
  • شانس بالا انتقال به جنین هنگام زایمان طبیعی
  • استفاده از تیغ های اصلاح در ناحیه تناسلی منجر به منتشر شدن زگیل ها در نواحی دیگر می شود.
راه پیشگیری از زگیل تناسلی

زگیل های مقعد و احتمال ابتلا به سرطان مقعد

از آنجا که این زائده ها در نواحی تناسلی رشد می کنند، مقعد هم مستعد ابتلا به زگیل تناسلی می باشد. اگر این زائده ها درمان نشوند، رشد کرده و می توانند به صورت پراکنده یا خوشه ای در ناحیه مقعد منتشر شوند. در نتیجه احتمال ابتلا به زگیل مقعدی به طور قابل توجهی بالا می رود.

چه کسانی در معرض ابتلا به زگیل تناسلی هستند؟

هر شخص فعال جنسی در معرض خطر ابتلا به HPV قرار دارد. با این حال، ریسک ابتلا به این بیماری برای برخی اشخاص بیشتر است :

  • افرادی که کمتر از ۳۰ سال سن دارند.
  • افراد سیگاری
  • کسانی که سیستم ایمنی ضعیف داشته باشند.
  • سابقه سوء استفاده جنسی
  • فرزند مادرانی که در طی زایمان مبتلا به ویروس بوده اند.

روشهای درمان

داروها برای از بین بردن زگیل ها معمولاً مستقیماً روی ضایعه استفاده می شوند و معمولاًتاثیر گذاری کمتری داشته و مدت طولانی باید از آنها استفاده کنید. این داروها عبارتند از:

  • اسید سالیسیلیک: داروهای بدون نسخه که حاوی اسید سالیسیلیک هستند با حذف لایه ای لایه به لایه زگیل تناسلی در طی گذر زمان اثر می کنند. این ماده حتما باید با مشورت پزشک مورد استفاده قرار بگیرد زیرا ممکن است اثر گذاری معکوس داشته و زگیل ها را حساس تر کند.
  • کرم های استروئیدی و تقویت سیستم ایمنی: این کرم تجویزی می توانند توانایی سیستم ایمنی بدن در مبارزه با HPV را افزایش دهد. عوارض جانبی شایع عبارتند از قرمزی و تورم در محل استفاده.
  • پودوفیلوکس و داروهای موضعی: پودوفیلوکس با از بین بردن بافت زگیل تناسلی عمل می کند. این دارو ممکن است در محل استفاده باعث سوزش و خارش شود.
  • تری کلرواستیک اسید: این دارو شامل یک روش شیمیایی برای از بین بردن زائده ها است که امکان دارد آنها را تحریک هم بکند. از تری کلرواستیک اسید به ندرت برای درمان زگیل تناسلی واژن، مقعد یا آلت تناسلی استفاده می شود.

جراحی و سایر روشها

اگر داروها موثر نباشند، پزشک ممکن است برای برداشتن زگیل تناسلی، یکی از روش های زیر را پیشنهاد دهد که سریع تر بوده و زودتر جواب می دهد:

  • انجماد با نیتروژن مایع (کرایوتراپی)
  • سوزاندن با جریان الکتریکی (الکتروکوتر)
  • عمل جراحی برای برداشتن
  • درمان زگیل تناسلی با لیزر

[ بازدید : 74 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

هزینه درمان بواسیر با لیزر و جراحی در سال 1400

گلنار جودی

هزینه عمل بواسیر با لیزر و جراحی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به بیماری بواسیر یا هموروئید از نوع داخلی و خارجی دچار هستید، احتمالا پس از کمی تحقیق متوجه شده اید که روش هایی از جمله خانگی و دارویی در درمان قطعی هموروئید نقش به سزایی نداشته و اگر میخواهید هرچه سریع تر از آن خلاص شوید، باید برای درمان با لیزر یا جراحی اقدام کنید. یکی از مسائل اساسی و سوالاتی که پیش از اقدام برای درمان بیماری مطرح است، این است که هزینه درمان بواسیر با لیزر و جراحی چقدر است؟

آیا بیمه از نوع تامین اجتماعی یا تکمیلی این هزینه را تقبل می کنند یا خیر؟

برای پاسخ به این سوالات می توانید در ادامه همراه ما باشید…

بواسیر یا هموروئید چیست؟

بیماری بواسیر یا هموروئید نوعی بیرون زدگی مقعدی است که در اثر ملتهب شدن سیاهرگ های اطراف مقعد یا داخل کانال رکتوم به وجود می آید. معمولا حدود نیمی از بزرگسالان بالا 50 سال به دلیل سبک زندگی خود علائم هموروئید را تجربه کرده و به آن مبتلا می شوند. از مهم ترین علائم آن می توان به یبوست، خون در مدفوع، خارش و… اشاره کرد.

بیماری بواسیر در انگلیسی با نام Hemorrhoids آورده می شود به سه نوع هموروئید خارجی، داخلی و پرولاپس دسته بندی می شوند. در حالی که بواسیر داخلی معمولا در داخل کانال رکتوم به وجود می آید، بواسیر خارجی بیرون بیرون از دریچه مقعد ظاهر می شود.

عکس انواع هموروئید یا بواسیر

تفاوت هزینه عمل سرپایی بواسیر در تهران با جراحی در بیمارستان

قطعا شما هم از این قضیه آگاه هستید که دو روش عمل جراحی هموروئید و لیزر بواسیر کاملا از هم دیگر جدا بوده و پروسه مخصوص به خود را دارند. پس به طور طبیعی باید بین هزینه آنها هم تفاوتی باشد.

نخستین تفاوت بارزی که می تواند مورد بحث باشد، این است که عمل جراحی در بیمارستان انجام شده در حالی که عمل با لیزر در کلینیک جراح عمومی یا متخصص آنورکتال انجام می شود.

بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند، معمولا نیاز دارند که چندین ساعت پس از عمل به منظور چک شدن وضعیتشان در بیمارستان بمانند. در نتیجه ممکن است هزینه جانبی آنها تا حدودی افزایش پیدا کند.

این وضعیت در حالی است که پس از عمل با لیزر مراجعه کننده نیاز به بستری نداشته و به شکل سرپایی در کلینیک عمل می شود. آنها پس از عمل میتوانند به خانه خود برگشته و کارهای روزمره را از سر گیرند زیرا دوره نقاهت آن 2 تا 3 روز است.

البته اگر بخواهیم به صورت خالص هزینه ها را مورد بررسی قرار دهیم، قیمت درمان با لیزر کمی بالاتر است ولی با در نظر گرفتن هزینه های جانبی، جراحی هزینه بر تر است.

  • هزینه بالای دارو بیهوشی
  • هزینه های بیمارستان برای قبل و بعد از اتاق عمل
  • تعویض پانسمان روزانه پس از هر ویزیت

چه عواملی بر هزینه درمان بواسیر موثر هستند؟

هموروئید یکی از آن بیماری هایی است که دارای سه نوع مختلف می باشد. در نتیجه هزینه عمل آن هم به موارد خاصی بستگی دارد. از جمله:

  • محل قرار گرفتن هموروئید
  • بواسیر از نوع خارجی است یا داخلی
  • اندازه و قطر توده
  • سابقه پزشکی بیمار

درمان بواسیر با لیزر این توده را به طور کامل از ریشه سوزانده و احتمال عود آن را صفر می کند. به علاوه خطرات جراحی مانند احتمال ابتلا بیمار به تنگی مقعد را ندارد.

مشاهده مطلب کامل هزینه درمان بواسیر : کلینیک اچ پی وی


برچسب ها: بواسیر , هموروئید ,
[ بازدید : 87 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]