هموروئید و کیست مویی؛ ۲ علت شایع درد لگن

گلنار جودی

بواسیر و کیست مویی هر دو ممکن است منجر به درد لگن شوند، این دو بیماری هر کدام بنا به دلایل مختلفی ایجاد شده که علت آنها نیز میتواند باعث درد لگن شود که هر کدام از بیماری ها بر شدت درد و نوع آن اثر می گذارند.

بیماری هموروئید به علت فشار زیادی که بر روی وریدهای مقعد وارد میکند، باعث بزرگ شدن و تورم این وریدها میشود. در این حالت، درد لگن ممکن است به دلیل فشار و تحریک اعصاب در منطقه دهانه روده و در نتیجه تحریک اعصاب در منطقه لگن و زیربطین رخ دهد.

کیست مویی می تواند به دلیل فشار بر روی بافت های اطراف و همچنین تحریک اعصاب در قسمت کمر، درد لگن را ایجاد کند.

هموروئید چیست؟

بواسیر یا همان التهابات وریدی یک بیماری شایع در منطقه پایینی روده بزرگ و کوچک است که در آن وریدهای موجود در این ناحیه به دلیل فشار زیاد، بزرگ شده و به صورت توده‌های کوچک و غیر طبیعی بروز میکنند.

علائم این بیماری ممکن است شامل درد، خونریزی، خارش، سوزش و تورم در ناحیه پایینی روده بزرگ و کوچک باشد. همچنین، در صورتی که بواسیر باعث خروج خون از ناحیه مورد نظر شده باشد، ممکن است باعث تغییر در رنگ مدفوع شود.

در بعضی موارد، بواسیر ممکن است باعث تشنج و درد شدید در ناحیه پایینی روده بزرگ و کوچک شود. همچنین، در صورتی که بواسیر باعث تغییر در فرم و شکل ناحیه پایینی روده بزرگ و کوچک شده باشد، ممکن است باعث ایجاد عفونت در این ناحیه شود. در بعضی موارد، بواسیر ممکن است باعث تغییر در شکل مدفوع و باعث ایجاد مشکلات هضمی شود.

images_1698750842_6540e17a21221.jpg

کیست مویی چیست؟

کیست مویی نیز یک توده چربی بوده که در ناحیه پوست و موهای کمر به وجود می آید. این توده چربی ممکن است به دلیل فشار بر روی بافت های اطراف و همچنین تحریک اعصاب در ناحیه کمر، درد، قرمزی، تورم و گاهی خارش ایجاد کند. همچنین، در صورتی که کیست مویی در نزدیکی اعصاب کمر قرار داشته باشد، درد لگن ممکن است به دلیل تحریک این عصب ها رخ دهد.

در بعضی موارد، کیست مویی ممکن است باعث تغییر در فرم و شکل ناحیه و تغییر رنگ پوست شود. اگر که کیست مویی بزرگ باشد، میتواند عامل فشار بر روی بافت های اطراف و ایجاد درد باشد.

آیا بواسیر و کیست مویی منجر به درد لگن می شوند؟

download.ir به طور کلی، درد لگن در اثر بواسیر و کیست مویی ممکن است به دلیل فشار و تحریک اعصاب در منطقه مورد تحت بررسی و در نتیجه تحریک عصب های موجود در منطقه لگن و زیربطین باشد. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.


[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت و پزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]